Telefoontraining voor de "Google generatie"


Jongeren raken enthousiast door nieuwe trainingsvorm voor telefonie
TILBURG, 20061113 -- Het coachen van jongeren uit de `Google generatie' is een uitdaging. 80% van de trainingen leidt niet tot het gewenste resultaat. Voor organisaties betekent dit nutteloos investeren in tijd, energie en geld. Externe bureaus worden ingehuurd om mensen bij te scholen en weerbaar te maken aan de telefoon om achteraf te ontdekken dat de training weinig heeft opgeleverd in vergelijking tot de investering waarna medewerkers vervolgens op de oude `vertrouwde' voet verder gaan. Bizzkit Training uit Tilburg zorgt nu voor het keerpunt.

De nieuw ontwikkelde vorm van blended learning slaat wèl aan bij alle generaties want de trainingsbelasting voor telefoniste/ receptioniste, agent en daardoor de gehele organisatie wordt met 60% verlaagd. Dat maakt het trainen leuker, minder bedreigend en niet vervelend. Daarnaast verhoogt het de betrokkenheid bij het trainingsproces van de manager, de teamleider of coach.
Het lijkt hierdoor een methodiek voor alleen grote organisaties maar zeker ook kleine bedrijven profiteren van deze nieuwe trainingsstijl.

Zelf pro-actief onderzoeken welke andere manieren van trainen ontwikkeld kunnen worden die wel aanslaan was er, voor de gerenommeerde trainingsbureaus, nooit bij . De overwegend jonge en in andere gevallen licht vastgeroeste `oudere' call center agents dagen ongevraagd die bureaus uit om met een andere, aantrekkelijkere manier op de proppen te komen.

Die methodiek is nu in Tilburg ontwikkeld, getest en enthousiast ontvangen door de pilotbedrijven. We dienen ons te realiseren dat naast onze veranderende leefomgeving ook de leerbehoefte en methodiek veranderen. Innovatief trainen hoort daar bij. In Tilburg zag men dat in en heeft men er iets mee gedaan.





Bizzkit Training