AutoRai

Uitstekende verkoopresultaten voor Daihatsu in 2006

(1/5/2007)
Daihatsu is erin geslaagd in 2006 in Nederland een verkoopstijging van 57% te realiseren. Het Japanse merk - bekend van de compacte, zuinige en minst milieubelastende autoâs - heeft het afgelopen jaar afgesloten met een totaal aantal kentekenregistraties van 6.645 en een marktaandeel van 1,37%. In 2005 bedroeg het marktaandeel van Daihatsu nog 0,91%.
Ook in de maand december zijn zeer goede resultaten behaald. In de laatste maand van vorig jaar behaalde Daihatsu een totaal aantal registraties van 504 kentekens en een marktaandeel van 3,88%. In vergelijking met het marktaandeel in december 2005 (1,41%) is dit cijfer bijna verdrievoudigd.

Met een doelstelling van 8.510 autoâs is Daihatsu vastbesloten deze positieve trend ook in het jaar 2007 vast te houden. De onlangs geïntroduceerde Materia zal er, samen met de andere modellen, aan bijdragen de positie van Daihatsu in Nederland het komende jaar verder te verstevigen.