Ingezonden persbericht


Renault kiest voor Het Customer Care Center

Renault Nederland heeft Het Customer Care Center uit Alkmaar als partner gekozen voor de marktbewerking van haar zakelijke markt.

Alkmaar, 5 januari 2007.

Renault is een belangrijke speler op de markt voor zakelijke auto s en bedrijfswagens. In Europa staat Renault in de top 3 en voor Nederland wil zij haar positie verder verstevigen. Renault Nederland heeft na een uitvoerige selectieronde gekozen voor Het Customer Care Center. De structurele campagne wordt in een samenwerkingsverband uitgevoerd. Het partnership voorziet in een samenwerking tussen CENDRIS voor de levering van data, de (telefonische)marktbewerking door Het Customer Care Center en het bezoeken van potentiële klanten door Business Center Account Managers van Renault Dealervestigingen in het land.

Het Customer Care Center is in 1999 gestart en beschikt op dit moment over 100 werkplekken en ongeveer 300 medewerkers. Belangrijkste activiteit is het verzorgen van outbound- en inbound- telefoonverkeer in sterke combinatie met databasemarketing activiteiten voor opdrachtgevers. Het Customer Care Center onderscheidt zich hiermee van andere call centra en biedt opdrachtgevers daarmee een one stop shoppingconcept. Het bureau voert zowel business to business als business to consumer campagnes uit. Harco Jan Folkerts, algemeen directeur van Het Customer Care Center is trots op het feit dat Renault deze keuze heeft gemaakt. Onze organisatie kenmerkt zich al jarenlang door een hoge mate van flexibiliteit, pro-actieve commerciële werkwijze en professionaliteit. Eigenschappen die juist voor Renault van groot belang waren bij haar keuze. De inzet van onze zakelijke telefonisten die een zeer hoog werk- en denkniveau hebben en allen ervaren zijn in het bewerken van zakelijke doelgroepen maken de samenwerking tot een succes. Wij zijn dan ook erg blij met dit partnership .

De samenwerking is inmiddels gestart en verloopt succesvol.