Endemol Entertainment

Aalsmeer, 5 januari 2007

Madlen Flint wint eerste virtuele, internationale Big Brother Endemol Nederland geeft onbewoond tropisch eiland weg

Madlen Flint is de winnares van de allereerste virtuele reality-show ooit. In de finale van Big Brother Second Life versloeg zij Golda Stein en Lillani Lowell. De winnares bracht samen met vijftien bewoners uit drie tijdzones een maand door in het virtuele Big Brother huis. Madlen Flint is een onbewoond tropisch eiland in 3-dimensionale, digitale online wereld Second Life rijker.

Tijdens de live-finale op het Kingdom of Media, bleek Madlen Flint de populairste bewoner onder de bezoekers. Zij ontving afgelopen week 1100 van de 2300 uitgebrachte stemmen. Madlen Flint won gisteravond een onbewoond tropisch eiland in Second Life en het woonabonnement voor het eiland gedurende een jaar. Big Brother Second Life trok 13.000 unieke bezoekers sinds de start op 1 december jl.

De winnares wil een race circuit maken op het door haar gewonnen eiland. Madlen Flint: "Ik ben gek van auto's, motoren, vliegtuigen en treinen. Ik wil alles op mijn race baan, zelfs fietsen." De winnares geeft een simpele verklaring voor haar populariteit: "Ik had geen beste vrienden en geen vijanden. Ik denk dat ik het met iedereen kon vinden. Van mijn vrienden heb ik geleerd hoe ik vriendschappen moet onderhouden binnen Second Life."

Algemeen Directeur Paul Romer over de eerste virtuele reality-show ooit: "Als crossmediale producent zien wij het belang van virtuele werelden zoals Second Life. Met Big Brother Second Life hebben we veel geleerd over online communities. Wij hopen snel een volgende stap te zetten, mogelijk samen met adverteerders."

15 bewoners uit drie tijdzones brachten ruim een maand door in het virtuele Big Brother huis. Alles op het eiland werd gebouwd door Endemol Nederland zelf. De bewoners werden geselecteerd uit 300 aanmeldingen afkomstig uit 30 landen. De deelnemers brachten gedurende een maand minimaal 8 uur per etmaal online door in vijf transparante unitsr. Elke week bepaalden bezoekers van Second Life welke drie bewoners het huis moesten verlaten. De kandidaten kregen opdrachten, zo bouwden zij onder meer een kerstboom en een piratenschip.

Endemol Nederland is de eerste televisie producent die een vestiging opende in Second Life. Het Big Brother-eiland in Second Life blijft toegankelijk op www.secondlife.com.
---
Voor aanvullende (pers)informatie en foto's bezoekt u www.bigbrothersecondlife.com

Endemol Nederland is de toonaangevende producent van creatieve en marktgestuurde content voor televisie en digitale en mobiele platforms. Het bedrijf legt zich toe op de ontwikkeling, productie en exploitatie van entertainment, infotainment, drama/comedy/soap en participatie TV. Als marktleider werkt het Aalsmeerse productiehuis voor uiteenlopende opdrachtgevers, waaronder commerciële en publieke zenders en de zakelijke markt. Endemol Nederland is de afzender van een groot aantal zeer succesvolle programma's, zoals: Big Brother, Goede Tijden Slechte Tijden, Baantjer, Miljoenenjacht, Eén tegen 100 en Hart in Aktie. Als dochter van de Endemol-groep, één van 's werelds grootste producenten, beschikt het bedrijf over en omvangrijke formatcatalogus en maakt het onderdeel uit van een internationaal creatief netwerk.