Bedrijven verbinden zich in toenemende mate aan Goede Doelen

Beste redacteur,

Het lijkt of de rol van de overheid als voornaamste bron van inkomsten voor charitatieve instellingen jaarlijks afneemt. Steeds meer bedrijven verbinden het succes van de eigen organisatie aan liefdadigheidsorganisaties, onder meer door een deel van de winst of de omzet te doneren. Vaak kiezen ze voor "bij bedrijfsdoelstellingen passende projecten".

Sinds de oprichting in 2003 ziet Net4kids jaarlijks het donatiebedrag verdubbelen, zo ook in 2006. Net4kids krijgt daarbij steeds vaker het verzoek om het donerende bedrijf te helpen bij interne en externe communicatie rondom een project. Onlangs is Net4kids Services in het leven geroepen om aan die vraag tegemoet te komen.

Maar zijn dit gunstige ontwikkelingen? Wat betekent deze verschuiving? Wordt het goede doel daar slechter of beter van?

Whizpr nodigt u uit voor een perslunch om hierover van gedachten te wisselen.

Tijdens de lunch zijn aanwezig: Loek van den Boog (oprichter en voorzitter van Net4kids en CEO van softwarebedrijf Cordys), Lex Werkheim (directeur van Effectenhuis Eureffect) en Sigrid Hettinga (projectmanager MVO Nederland). De lunchdiscussie vindt plaats op vrijdag 26 januari 2007 in het kantoor van Eureffect, Herengracht 208 te Amsterdam. Wij ontvangen u graag om 11 uur en de lunch wordt afgesloten om 13 uur.

U meldt zich aan door te antwoorden op deze e-mail of een bericht te sturen naar net4kids(at)whizpr.nl.

Hartelijke groet,
Tessa Weber

Whizpr
Kantoorkasteel de Binnenhaven
Binnenhaven 1
6709 PD Wageningen

tel: 0317 410 483
gsm: 06 14 72 76 71

tessa@whizpr.nl
www.whizpr.nl

kijk ook eens op: http://whizpr.blogspot.com