Ingezonden persbericht



Persbericht

Amsterdam, 31 oktober 2006

Opening Congresjaar heet vanaf nu de 'I amsterdam MICExperience'

Het Amsterdams Congres Bureau, onderdeel van het Amsterdams Toerisme & Congres Bureau (ATCB)wijzigt de naam van zijn jaarlijkse evenement Opening Congresjaar in de 'I amsterdam MICExperience'. Het 15-jarig jubileum van het evenement, dat op 18 en 19 januari 2007 in Amsterdam plaatsvindt, in combinatie met de aanstelling van een nieuw team binnen het Amsterdams Congres Bureau hebben geleid tot de nieuwe naam.

Marc Horsmans, business unit manager van het Amsterdam Congres Bureau: "De vorige naam dekt de lading niet meer. De nieuwe naam laat, béter dan de oude, zien op welke terrein ATCB actief is. MICE staat voor Meetings, Incentives, Conventions en Exhibitions. Experience staat voor het daadwerkelijk ervaren van Amsterdam. Amsterdam leer je pas kennen door het te bezoeken, te voelen en te zien. Wij zorgen ervoor dat de deelnemers van het evenement dan ook twee dagen worden rondgeleid in Amsterdam en voorgesteld worden aan meer dan 70 Amsterdamse congresbedrijven, waaronder hotels, congres- en vergaderlocaties, restaurants en special venues'.

ATCB organiseert jaarlijks de I amsterdam MICExperience. Een belangrijk en feestelijk evenement voor de congres- en vergadermarkt waarvoor ATCB circa 200 meetingplanners en incentive bureaus uit binnen- en buitenland verwacht. Het tweedaagse evenement vindt plaats op 18 en 19 januari 2007 in Amsterdam. In het programma van 2007 zijn ondermeer rondleidingen, netwerkafspraken, workshops, een spectaculaire show van de Blue Man Group in de Convention Factory en een gala in een vijfsterren hotel opgenomen.

De I amsterdam MICExperience wordt mede mogelijk gemaakt door: ACS AVISCO, de Amsterdam RAI, Art in Rhythm, GVB, ICS, Stage-entertainment, Connexxion, Kras Events, Amstour, www.ikzoekeenfotograaf.nl, en Roberto de Souza.