Wereldprimeur op tweede Xerox iGen3 van De Budelse

Digitale kwaliteit perfect voor gepersonaliseerde Nijntje

Breukelen - Budel, 18 januari 2007 -- Bij De Budelse is vorige maand de tweede Xerox iGen3 digitale kleurenpers geïnstalleerd. Aan de eerste iGen3, die in 2003 reeds werd geplaatst, start binnenkort een pilot met inline hechten. "De ontwikkeling van de software is sinds 2003 heel hard gegaan bij Xerox", aldus Rien van der Post, directeur van De Budelse. "Vooral in kleurweergave en betrouwbaarheid zijn grote stappen vooruit gezet, zelfs dusdanig dat de uiterst kritische kwaliteitsbewakers van de Nijntje-uitgaven hun fiat hebben gegeven voor gepersonaliseerde versies van Nijntje: aan ons op de iGen3. Dat is een wereldprimeur." De Budelse
De Budelse in Budel, Noord-Brabant, is een hybride drukkerij die een geheel eigen koers vaart. Het bedrijf heeft de totale keten van marketing, ontwerp, productie en logistiek in eigen huis, gekoppeld aan uiterst hoge kwaliteitseisen. Dat laatste heeft onder andere geresulteerd in de certificering door de VPGI - als eerste drukkerij in Nederland - volgens de nieuwe TQM 9000:2005 en ISO 9001:2000 norm. Bij De Budelse werken momenteel 93 mensen en dat aantal groeit gestaag. Het productiepakket van De Budelse is breed: organisatorisch drukwerk, printing on demand, manuals, bijsluiters, reclamedrukwerk, kartonnage - zoals 3D mailingen en verpakkingen - en fulfilment. Gepersonaliseerde verpakkingen
Rien van der Post: "Wij zijn heel sterk in het vervaardigen van doosjes, verpakkingen. We zijn nu in staat meer functionaliteit aan die verpakkingen toe te voegen door te personaliseren." Nico Veenendaal vult hem aan. Nico is sinds half vorig jaar New Business Development Manager bij De Budelse en was eerder verantwoordelijk voor de digitale printontwikkelingen binnen een grafimediagroep. "In feite draaien we de logistieke keten om: voorheen werd een product verpakt en uitgeleverd aan de retail, nu wordt door de retail een verpakking bepaald waarin het product wordt opgenomen. Daardoor kan elke retailer zijn eigen gezicht en functie van de verpakking bepalen. Dat heeft onder andere tot gevolg dat de traditionele distributie uit het proces kan verdwijnen." Rien van der Post vervolgt: "Wij zijn uniek in dit proces: doosjes maken is best moeilijk. Wij kunnen het heel goed, maar zijn tevens in staat de bijsluiters te maken en de fulfilment te verzorgen. We hebben niet voor niets de term 'totaal anders' onder onze naam staan. En steeds vaker doen we dit op Europees niveau. We hebben de nabijheid van België en Duitsland als bijkomend voordeel van onze plaats van vestiging." iGen3 is noodzaak
Nico Veenendaal: "Om gepersonaliseerde verpakkingen te kunnen maken is de Xerox iGen3 noodzaak voor ons: die machine is in staat de juiste gramgewichten te verwerken en de diverse media door elkaar te verwerken vanuit de verschillende invoerstations. In combinatie met de hoge snelheid en het ruimere formaat van de nieuwe iGen3 XL-uitvoering (36 x 57 cm) biedt die machine alles wat we daarvoor nodig hebben. En natuurlijk de afdrukkwaliteit: die is uniek. Een prachtig voorbeeld is de toestemming die wij hebben gekregen om gepersonaliseerde Nijntje-boeken in opdracht van Personal Gifts te mogen vervaardigen. Dat is een wereldprimeur en zegt heel veel over de kwaliteit van de iGen3 én van De Budelse!" Strategisch partnerschap
Rien vervolgt: "We verwachten dat de kwaliteit nog verder kan toenemen door verbeteringen in de software. Xerox is voor ons daarin meer dan een apparatuurleverancier: het is een strategisch partner. We ontwikkelen samen met hen voor de toekomst. Breder gezien verwacht ik dat de traditionele grafische productiewijze gaat verdwijnen. Er zullen nieuwe functies komen die gekoppeld zijn aan media als televisie, internet, mobiele telefoons etcetera. Het zal veel vaker voor gaan komen dat producten specifiek voor een klant worden verpakt." Nico: "In die richting zijn we constant op zoek, ook naar nog niet bestaande producten die geaccepteerd worden door de nieuwe (jongere) generaties. We dagen alle bedrijven uit om samen met ons op ontdekkingstocht te gaan naar nieuwe en creatieve verpakkingsideeën. De perfecte manier van aansturing van de iGen3 via een volledig geautomatiseerde workflow, samen met de hoge afdrukkwaliteit en inline gekoppeld aan de hechtstraat, maakt die nieuwe producten mogelijk." IGen3 - 110 XL
De tweede Xerox iGen3 bij De Budelse is er één van het type 110 XL. De installatie is bijzonder vlot verlopen en beide machines draaien nu volop productie in twee ploegen. De tweede iGen3 werd noodzaak door de toegenomen hoeveelheid werk op de eerste, maar tevens wil De Budelse zijn klanten zekerheid van levering bieden, ook tijdens piekbelasting. Xerox helpt zodoende De Budelse met het waarmaken van hun slogan 'totaal anders'. Voor meer informatie ga naar www.debudelse.nl.


--- einde persbericht ---

Xerox Europe
Xerox Europe, de Europese organisatie van Xerox Corporation, levert een uitgebreide reeks aan Xerox producten, oplossingen en diensten, alsmede bijbehorende supplies en software. Het aanbod is met name gericht op een drietal marktsegmenten: kantoren van klein tot groot, de markt voor productieprinten en grafische omgevingen, alsmede dienstverlening, met inbegrip van advisering, systeemontwikkeling/-beheer en document outsourcing.

Xerox Europe heeft productievestigingen in Nederland, Ierland en het Verenigd Koninkrijk en een geavanceerd R&D centrum (Xerox Research Centre Europe) in Grenoble, Frankrijk. Voor meer informatie, ga naar www.xerox.com.

Onder de noemer 'The New Business of Printing' heeft Xerox het in de markt grootste portfolio 'state-of-the-art' digitale printsystemen, oplossingen en diensten ontwikkeld. Daartoe behoren tevens gestroomlijnde en efficiënte workflow-oplossingen, alsmede een pakket oplossingen om klanten te helpen om hun business te ontwikkelen en groeimogelijkheden op de langere termijn te realiseren. In de veranderende markt voor druk- en printwerk zijn dat de drie elementen die Xerox-klanten helpen om beter te presteren en de productiviteit te verbeteren. En daardoor meer winstmogelijkheden te creëren.

Xerox Graphic Arts Premier Partners zijn leden van een door Xerox geïnitieerd, wereldwijd netwerk van grafimediabedrijven die tot de meest geavanceerde en ervaren digitale drukkers in hun land behoren. Door hun printopdrachten bij Premier Partners onder te brengen, zijn klanten verzekerd van de levering van hoge kwaliteit digitaal vervaardigd drukwerk, uitgevoerd door vooraanstaande ondernemingen, die zijn toegerust met de nieuwste en beste technologie.Voor meer informatie over het Xerox Premier Partner netwerk kijk op www.xerox.com/xpp.

XEROX®, iGen3®, DocuTech®, Xerox NuveraTM, FreeFlow®, DocuSP®, Accxes® en ProfitAcceleratorTM zijn handelsmerken van XEROX CORPORATION. DocuColor® wordt in licentie gebruikt. Prijzen, kenmerken, specificaties, mogelijkheden, vormgeving en beschikbaarheid van Xerox producten en diensten kunnen zonder voorafgaande kennisgeving worden gewijzigd.


---

Klantcontacten
Voor meer informatie over Xerox en de producten: bel 0346 - 255 255 of kijk op www.xerox.nl.

Mediacontacten
Xerox (Nederland) B.V., Patty de Jong, Communications Manager, tel.: 0346 - 255 770, email: patty.dejong@xerox.com

De Budelse, Rien van der Post, directeur, tel.: 0495 - 498 000

VerkroostPR (voor Xerox), Herman Verkroost, tel.: 030 - 229 20 05, email: hav@verkroostpr.nl


-----------------------

Public Relations:

De Corridor 5; 3621 ZA Breukelen
Postbus 117; 3620 AC Breukelen
Telefoon: (0346) 255255
Fax: (0346) 255250

For Immediate Release

Persbericht


---- --