Minister Wijn krijgt oplossing betaalde wachttijd

The sound of data

Rotterdam, 19 januari 2007, Minister Joop Wijn van Economische Zaken heeft de Tweede Kamer afgelopen dinsdag beloofd binnen drie maanden met maatregelen te komen om de consument niet langer te laten betalen voor wachttijd bij telefonische service- en informatienummers.

Dankzij The Sound of Data, een innovatief telecombedrijf in Rotterdam, kunnen de Minister en zijn ambtenaren zich de komende drie maanden met zinniger zaken bezighouden. The Sound of Data heeft een oplossing die technisch complex maar zeer gebruiksvriendelijk is. Het werkt als volgt:

Indien bij een call center onverhoopt een lange wachtrij ontstaat, wordt in de telefooncentrale bekeken op welke plek de beller zich in de wachtrij bevindt. Hij kan ophangen en zal automatisch worden teruggebeld wanneer hij aan de beurt is. Door deze terugbeltechniek kan de consument doorgaan met zijn werkzaamheden en hoeft hij niet meer naar een irritant wachtmuziekje te luisteren.

Indien de beller flexibeler wil zijn in de periode waarin hij teruggebeld wil worden, kan er ook gekozen worden voor een SMS optie. De beller ontvangt dan een sms bericht op het moment dat hij aan de beurt is en kan binnen 10 minuten terugbellen naar het informatienummer om vervolgens vooraan in de wachtrij plaats te nemen.

Deze schijnbaar eenvoudige oplossing is eigenlijk niets anders dan een geautomatiseerde versie van 'een nummertje trekken' bij de slager. Bij grote drukte kunt u een nummertje trekken, even langs de bakker gaan en weer vóór aansluiten bij de slager....

Minister Wijn en overige geïnteresseerden in deze dienst kunnen contact opnemen met The Sound of Data via onderstaande contactgegevens.