Premie autoverzekering gedaald, klanttevredenheid gestegen

Independer.nl

Premie autoverzekering gedaald, klanttevredenheid gestegen

Het afgelopen jaar is de gemiddelde premie voor een autoverzekering op Independer.nl met ruim 15% gedaald. De service van verzekeraars heeft daar duidelijk niet onder geleden. De waardering voor autoverzekeraars is namelijk licht gestegen in de afgelopen 9 maanden. Dit blijkt uit de laatste update van het permanente klanttevredenheidsonderzoek van Independer.

In de periode 15 maart tot 28 december 2006 hebben ruim 100.000 bezoekers hun autoverzekeraar beoordeeld op Independer.nl. Bezoekers kunnen hun huidige verzekeraar beoordelen op de volgende drie aspecten: 'klaar staan voor klanten', 'beloften nakomen' en 'schadeafhandeling'.

De gemiddelde scores op deze serviceaspecten zijn in de afgelopen periode elk met eentiende toegenomen. 'Klaarstaan voor klanten' steeg naar 7,2. 'Beloften nakomen' en 'schadeafhandeling' worden nu gewaardeerd met een 7,3 resp. 7,5. In vergelijking met de vorige update scoren een aantal verzekeraars beduidend hoger. Noordhollandsche van 1816 stijgt van 7,3 naar 7,7. Turien en Co. gaat van 7,1 naar 7,5. Nieuwkomer Verzekeruzelf scoort met een waardering van 7,2 net iets onder het gemiddelde (7,3). Orion Direct, ook een nieuwkomer, scoort met een 6,9 flink onder het gemiddelde.

De top 5 van best gewaardeerde autoverzekeraars ziet er als volgt uit:
1. ZLM

2. VVAA

3. Noordhollandsche van 1816

4. FBTO Achmea

5. Interpolis Achmea
Overigens kan niet iedereen zich bij ZLM en VVAA verzekeren. ZLM is alleen actief in Zeeland en Noord-Brabant. Bij VVAA kan alleen medisch personeel zich verzekeren.

Klik op onderstaande link om het overzicht van de onderzoeksresultaten te bekijken: www.independer.nl/nieuwsbrief/ICMjan07.pdf