Premie autoverzekering gedaald, klanttevredenheid gestegen
Independer.nl
Premie autoverzekering gedaald, klanttevredenheid gestegen
Het afgelopen jaar is de gemiddelde premie voor een autoverzekering op Independer.nl met
ruim 15% gedaald. De service van verzekeraars heeft daar duidelijk niet onder geleden. De
waardering voor autoverzekeraars is namelijk licht gestegen in de afgelopen 9 maanden. Dit
blijkt uit de laatste update van het permanente klanttevredenheidsonderzoek van
Independer.
In de periode 15 maart tot 28 december 2006 hebben ruim 100.000 bezoekers hun
autoverzekeraar beoordeeld op Independer.nl. Bezoekers kunnen hun huidige verzekeraar
beoordelen op de volgende drie aspecten: 'klaar staan voor klanten', 'beloften nakomen'
en 'schadeafhandeling'.
De gemiddelde scores op deze serviceaspecten zijn in de afgelopen periode elk met
eentiende toegenomen. 'Klaarstaan voor klanten' steeg naar 7,2. 'Beloften nakomen' en
'schadeafhandeling' worden nu gewaardeerd met een 7,3 resp. 7,5. In vergelijking met de
vorige update scoren een aantal verzekeraars beduidend hoger. Noordhollandsche van 1816
stijgt van 7,3 naar 7,7. Turien en Co. gaat van 7,1 naar 7,5. Nieuwkomer Verzekeruzelf
scoort met een waardering van 7,2 net iets onder het gemiddelde (7,3). Orion Direct, ook
een nieuwkomer, scoort met een 6,9 flink onder het gemiddelde.
De top 5 van best gewaardeerde autoverzekeraars ziet er als volgt uit:
1. ZLM
2. VVAA
3. Noordhollandsche van 1816
4. FBTO Achmea
5. Interpolis Achmea
Overigens kan niet iedereen zich bij ZLM en VVAA verzekeren. ZLM is alleen actief in
Zeeland en Noord-Brabant. Bij VVAA kan alleen medisch personeel zich verzekeren.
Klik op onderstaande link om het overzicht van de onderzoeksresultaten te bekijken:
www.independer.nl/nieuwsbrief/ICMjan07.pdf