Ingezonden persbericht


Persbericht

Auto & Motor TECHNIEK wint LOF Prijs 2007

Doetinchem, 18 januari 2007

De LOF Prijs voor vakinformatie 2007 is gisteren gewonnen door Auto & Motor TECHNIEK, cross- mediaal merkportfolio voor autotechnici en al 65 jaar lang een begrip in de autobranche. De jury koos voor Auto & Motor TECHNIEK (AMT) "omdat hij een kei is in het on- en offline brengen van puur functionele, zeer doelgroepgerichte content. AMT heeft zich in korte tijd ontwikkeld van een `traditioneel' vakblad tot een rijk, innovatief uitgeefplatform met hoogwaardige investerings- informatie en een gebruiksvriendelijke opbouw." Deze overwinning is de vijfde op rij voor Reed Business. De afgelopen jaren wist het mediabedrijf achtereenvolgens LOF prijzen in de wacht te slepen voor Distrifood, Bizz en Travelecademy. In 2006 won Reed Business de LOF Innovatie-prijs voor TR-Online.

Voor autotechnici is AMT dé kennisbron: AMT brengt feitelijk juiste en voor de doelgroep belang- rijke informatie. Niet voor niets is AMT verplichte kost voor studenten aan de hbo-opleidingen Autotechniek en ook de 1000 Wegenwachters in ons land ontvangen AMT op hun huisadres om bij te blijven in de moderne autotechniek. De HOI-oplage bedraagt 20.073, waarvan ruim 15.000 betaalde abonnementen.

Met het grote succes van het `papieren' maandblad als duw in de rug, heeft AMT vorig jaar de stap gezet naar `online'. Wekelijks verstuurt AMT een nieuwsbrief naar inmiddels 9.900 abonnees. Daarnaast is de website www.amt.nl gelanceerd met een score van ruim 300.000 pageviews per maand. Het aantal unieke bezoekers bedraagt 50.000 en groeit met de dag. Een andere zeer belangrijke innovatie is een `lead generator' op www.amt.nl, waar geregistreerde bezoekers toegang krijgen tot de diepere laag `AMT PRO'. In deze module vindt de bezoeker veelzijdige en diepgaande investeringsinformatie over werkplaatsequipment. Alle content in deze investerings- module is steeds toegespitst op een specifieke equipmentsoort en maakt het voor de bezoeker mogelijk met verstand van zaken te investeren in nieuwe werkplaatsapparatuur. Uit onderzoek bleek dat de doelgroep hier grote behoefte aan heeft.

Bijzonder aan deze lead generator is dat het webgedrag van de geregistreerde bezoeker in kaart wordt gebracht. Een prachtige extra service voor het autobedrijf. De eerste reacties van bezoekers en betrokken leveranciers zijn uiterst positief. De AMT PRO investeringsmodule versterkt de binding met de primaire doelgroep en creëert nieuwe omzetkansen in een online omgeving.