Ingezonden persbericht


Tiel, 22 januari 2007

Benchmark onderzoekt welke Bouwbeurs-stand meest communicatief is

Standhouders van de Bouwbeurs in Utrecht kunnen zich aanmelden voor een gratis benchmark die onderzoekt welke stand het meest communicatief is. De StandScan Bouwbeurs 2007 wordt tijdens de beurs uitgevoerd door communicatiebureau DeJong&Verder. Wie open staat voor een onafhankelijke en deskundige kijk op de communicatiekracht van zijn stand kan zich aanmelden tot maandag 29 januari via de website van het bureau. Er is plaats voor 60 deelnemers, deelname is gratis.

De StandScan Bouwbeurs 2007 is onafhankelijk en onderzoekt de thematiek, productpresentatie, standbemanning en faciliteiten aan de hand van acht kwaliteitsbepalende factoren. Iedere stand wordt op 16 stellingen gescand. Kleine en grote stands van kleine en grote bedrijven worden in verhouding onderzocht. Het onderzoek wordt uitgevoerd door communicatiebureau DeJong&Verder, dat thuis is in de bouw en veel ervaring heeft met deelname aan en organisatie van vakbeurzen en evenementen. Surf naar www.dejongev.nl voor meer informatie en aanmelden.

Top 10 tijdens beurs bekend

De top 10 wordt tijdens de Bouwbeurs bekendgemaakt. Iedere deelnemer ontvangt zijn totaalscore en acht deelscores. Deze informatie geeft inzage in de effectiviteit van de stand en vult de eigen marketingevaluatie aan.

Deelnemers aan de beurs Bouw&ICT kunnen helaas niet meedoen vanwege de korte beurstijd. Ook worden geen buitenstands onderzocht.

Acht punten basis benchmark

De StandScan Bouwbeurs 2007 is gebaseerd op een praktijkmodel dat het bureau zelf ontwikkelde en gebruikt bij organisatie en evaluatie van beursdeelname. Het model bestaat uit acht aspecten van een beurspresentatie die de communicatiekracht bepalen: herkenning, confrontatie, samenhang, opvallendheid, doelgerichtheid, sfeer, effectiviteit en beïnvloeding.