Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Cognos biedt BI en Performance Management via AppExchange van salesforce.com

Cognos Data Adapter for Salesforce verbetert de besluitvorming van Cognos- en Salesforce Winter '07-klanten; antwoord op behoefte aan Performance Management in specifieke branches

Nieuwegein, 22 januari 2007 - Cognos (NASDAQ: COGN; TSX:CSN), wereldwijd marktleider in oplossingen voor Business Intelligence en Performance Management, en salesforce.com (NYSE: CRM), technologisch en marktleider in zakelijke on-demand diensten, introduceren twee initiatieven om gezamenlijke klanten completer en eenduidiger inzicht te bieden in hun bedrijfsinformatie. Dit ter verbetering van de besluitvorming en de prestaties.

Cognos heeft zich aangesloten bij de AppExchange van salesforce.com, de eerste on-demand dienst voor het opslaan en delen van bedrijfsapplicaties. Met Cognos 8 Business Intelligence (BI) op de lijst van AppExchange kunnen klanten van Salesforce Winter '07 ervaren hoe ze met de zero-footprint, bedrijfsbreed inzetbare rapportage- analysefunctionaliteit van Cognos het inzicht in en begrip van hun marketing- en verkoopinitiatieven vergroten. De aankondiging past in de visie van Cognos om aantrekkelijke en toegankelijke BI te bieden die de adoptie van Business Intelligence vergroot en organisaties in staat stelt beter te beslissen en presteren. Cognos' BI-oplossing staat voor gebruikersvriendelijke BI, die binnen de juiste context, via vertrouwde interfaces en op het juiste moment informatie beschikbaar maakt. Nu kan een nieuw type gebruikers, de klanten van salesforce.com, profiteren van een complete en bewezen BI-oplossing. Ze maken beter gebruik van informatie uit de hele organisatie en vinden de antwoorden op nieuwe bedrijfsvragen binnen de context van andere gegevens die in de onderneming beschikbaar zijn.

Ook introduceert Cognos de Cognos Data Adapter for Salesforce. Deze geeft zowel gebruikers van Salesforce als van Cognos 8 BI direct toegang tot data van Salesforce en maakt het mogelijk om informatie uit Salesforce te combineren met andere historische en transactiedata uit de hele organisatie. Daardoor krijgen beslissers op alle niveaus een completer en eenduidiger beeld van de bedrijfsinformatie via één totale BI-oplossing. Daarbij kunnen klanten van Cognos en Salesforce BI-informatie uit het hele bedrijf bekijken en gebruiken via vertrouwde interfaces, zoals het bedrijfsportaal, Microsoft Office, de bedrijfszoekmachine en mobiele apparatuur.

"Cognos en salesforce.com vormen samen de basis voor ons effectiviteitsprogramma voor verkoop en marketing", zegt Joe Demmler, Vice-president, Marketing Operations van Aoon Corporation, een toonaangevend aanbieder van diensten op het gebied van risk management, (her)verzekeringsmakelaardij en human capital-advies. "Door Cognos 8 BI te gebruiken voor verkoop- en marketingrapportage in combinatie met Salesforce en onze marketingautomatiseringssystemen hebben we een compleet en wereldwijd beeld van de effectiviteit van onze programma's. Met Cognos kunnen we grote hoeveelheden data omzetten in informatie die ons in staat stelt om actie te ondernemen en de effectiviteit van onze verkoop- en marketingprogramma's door de hele organisatie heen te vergroten."

"Klanten van salesforce.com hebben met AppExchange de keuze uit meer dan 500 on-demand toepassingen, waarmee ze het rendement van hun CRM-applicaties optimaliseren", zegt Matt Holleran, Vice-president, AppExchange partners, salesforce.com. "Door onze samenwerking met Cognos profiteren klanten, zoals Aoon Corporation, van de kracht van Cognos 8 BI en kunnen ze BI en Performance Management integreren in de on-demand CRM-toepassingen van Salesforce. Dit zal onze klanten helpen om succesvoller te opereren en tegelijkertijd de return on investment te vergroten van Cognos- én salesforce.com-oplossingen."

"Ons streven is om organisaties wereldwijd te helpen om hun prestaties te verbeteren", zegt Dave Laverty, Chief Marketing Officer en Senior Vice-president van Cognos. "Dat onderstrepen we met deze introductie. We verbreden de reikwijdte van onze klanten naar informatie in Salesforce en geven klanten van salesforce.com toegang tot de meeste complete, flexibele en robuuste oplossing voor rapportage, analyses, dashboarding, scorecarding en event management die er is. De krachtige functionaliteit van Cognos 8 BI helpt onze gezamenlijke klanten uit verschillende branches om toegang te krijgen tot belangrijke informatie en het informatiebereik van gebruikers te vergroten doordat ze op ieder moment en op iedere plaats gegevens kunnen opvragen, ook via mobiele apparatuur. Op deze manier stellen we klanten samen in staat om aan verkoop- en marketingrapportage en -analyse te doen. Daarbij bieden we een balans tussen data uit historische datawarehouses en die uit transactiesystemen. Zo verbetert het inzicht in trends en prestaties in vergelijking met de strategische doelstellingen."

Cognos 8 BI is één, op webservices gebaseerde oplossing die gemakkelijk integreert binnen bestaande infrastructuren met verschillende systemen en databronnen, waaronder die van Salesforce. Het product biedt een stevige technologiebasis voor BI-standaardisatie en voor Performance Management voor gebruikers in de hele organisatie. Cognos 8 BI is een van de meer dan 500 toepassingen die nu beschikbaar is via de AppExchange van salesforce.com. Deze eerste on-demand dienst voor het opslaan en delen van bedrijfsapplicaties ter wereld is te vinden op http://www.salesforce.com/appexchange. De Cognos Data Adapter for Salesforce is in de eerste helft van 2007 beschikbaar.

Apex en de AppExchange

Apex is het on-demand platform voor een nieuwe generatie van bedrijfsapplicaties. Apex geeft een nieuwe invulling aan maatwerk en integratie en ontsluit een heel nieuwe generatie van on-demand toepassingen die CRM overstijgen. Alle Apex-componenten en -applicaties zijn eenvoudig en met enkele muisklikken te delen, uit te wisselen en te installeren via salesforce.com's AppExchange-directory. Zo profiteert de hele on-demand gemeenschap van de innovatie van Apex.

Cognos 8 BI for AppExchange is een van de meer dan 500 toepassingen nu beschikbaar via salesforce.com's AppExchange. Deze eerste on-demand dienst voor het opslaan en delen van bedrijfsapplicaties ter wereld is te vinden op http://www.salesforce.com/appexchange.

Het Apex on-demand platform is momenteel breed beschikbaar. De Apex-programmeertaal is op dit moment beschikbaar voor testen door ontwikkelaars en zal in de loop van 2007 beschikbaar zijn voor klanten in een betaversie.

Over salesforce.com

Salesforce.com is markt- en technologieleider in zakelijke on-demand diensten. De Salesforce-suite met on-demand CRM-applicaties van het bedrijf stelt klanten in staat om al hun informatie over verkoop, ondersteuning, marketing en partners on-demand te beheren en delen. Apex, 's werelds eerste on-demand platform, maakt het klanten, ontwikkelaars en partners mogelijk om nieuwe, krachtige on-demand applicaties te bouwen die verder gaan dan CRM door de hele organisatie de voordelen te bieden van gedeeld gebruik en The Business Web. Alle Apex-componenten en -applicaties zijn eenvoudig te delen, uit te wisselen en te installeren via salesforce.com's AppExchange-directory, op http://www.salesforce.com/appexchange. Klanten kunnen ook gebruikmaken van Succesforce, Salesforce's aanbod op het gebied van opleiding, ondersteuning en best practices.

Sinds 31 oktober 2006 beheert salesforce.com klantinformatie voor ongeveer 27.100 klanten en 556.000 betalende abonnees, waaronder Advanced Micro Devices (AMD), America Online (AOL), Avis Budget Group, Dow Jones Newswires, Nokia, Polycom en Sun Trust Banks. Alle nog niet geïntroduceerde diensten of functionaliteit genoemd in dit of andere persberichten of publieke verklaringen zijn op dit moment niet beschikbaar en worden mogelijk niet op tijd of helemaal niet geleverd. Klanten die applicaties van Salesforce.com aanschaffen, moeten hun aankoopbeslissing baseren op de functionaliteit die momenteel verkrijgbaar is. Het hoofdkantoor van salesforce.com bevindt zich in San Francisco (VS). Daarnaast zijn er vestigingen in Europa en Azië. Het bedrijf handelt op de beurs van New York, onder het tikkersymbool 'CRM'. Voor meer informatie: http://www.salesforce.com.

Over Cognos
Cognos, wereldwijd marktleider in oplossingen voor Business Intelligence en Performance Management, levert toonaangevende software en diensten voor Enterprise Planning en BI die bedrijven helpen hun financiële en operationele prestaties te plannen, te begrijpen en te beheren.

Cognos biedt klanten een compleet Performance System door technologie, analyseapplicaties, best practices en een omvangrijk netwerk van partners bij elkaar te brengen. Dit Performance System is een open en makkelijk aanpasbare oplossing die de ERP-, packaged applications- en database-investeringen van een organisatie beter doen renderen. Het geeft klanten de mogelijkheid vragen te beantwoorden (Hoe doen we het? Liggen we op koers? Wat moeten we eraan doen?) en stelt hen in staat hun huidige prestaties te begrijpen en te volgen en toekomstige businessstrategieën te plannen.

Cognos bedient meer dan 23.000 klanten in ruim 135 landen. De ondernemingen uit de top-100 die klant bij Cognos zijn, presteren constant beter dan de marktindex. Cognos' oplossingen en diensten voor Performance Management zijn tevens verkrijgbaar via meer dan 3.000 partners en resellers over de hele wereld. Voor meer informatie: www.cognos.nl.

###

Cognos en het Cognos-logo zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van Cognos Incorporated in de Verenigde Staten en/of in andere landen. Salesforce.com is een geregistreerd handelsmerk van salesforce.com, en Apex, AppExchange, The Business Web en Successforce zijn handelsmerken van salesforce.com, Inc., San Franciso, Californië. Alle andere namen en handelsmerken of geregistreerde handelsmerken zijn eigendom van hun respectievelijke bedrijven.



Ingezonden persbericht