Ingezonden persbericht


Egbert Jan van Bel nieuwe voorzitter Marketing Executive Center (MEC)

Amsterdam, 25 januari 2007 - Marketeer Egbert Jan van Bel heeft de leiding van het Marketing Executive Center (MEC) overgenomen. Het MEC is een netwerk voor marketing- en business professionals dat markt- en klantgericht ondernemen van bedrijven, organisaties en instellingen wil stimuleren. Van Bel is docent aan de UvA / HVA, Beeckestijn Business School en strateeg bij internationale adviesbureau Pleon. Hij volgt Richard van Nieuwenhoven Helbach op die het MEC 15 jaar geleden oprichtte.

Van Bel wil met het MEC onderwijs, wetenschap en de marketingpraktijk dichter bij elkaar brengen. "Ik verbaas me nog steeds dat er geen of slechts een dunne lijn is gelegd tussen deze drie vlakken. De wetenschap is meester in het goed bewaren van proefschriften over marketing. Het onderwijs loopt achter omdat ze niet kan profiteren van de nieuw opgebouwde kennis en ervaring. De marketingwereld moet aan marketing gaan doen."

Het MEC wil zich inzetten als versterking van de positie van de marketingfunctie van organisaties. Het MEC wordt meer een platform waar ervaren marketeers elkaar ontmoeten en kennis krijgen en uitwisselen.

Richard van Nieuwenhoven Helbach: "Egbert Jan heeft zijn sporen in de marketing en managementwereld in Nederland ruimschoots verdient en is voor een ieder de juiste man in deze tijd om het MEC voort te zetten en nieuw beleid te introduceren. Egbert en ik kennen elkaar erg goed en ik ben ervan overtuigd dat hij succesvol zal zijn in het leiden van het MEC op de Next Wave."

Van Nieuwenhoven Helbach blijft aan het MEC verbonden als ambassadeur.

Over Marketing Executive Center (MEC)
Het MEC is een netwerkorganisatie voor marketing- en business professionals in Nederland. De organisatie wil markt- en klantgericht ondernemen van bedrijven, organisaties en instellingen stimuleren. De toegevoegde waarde van het MEC lidmaatschap vertaalt zich in de activiteiten van het MEC voor kennisoverdracht, deelname aan de bijeenkomsten en sessies, het netwerken en eigen profilering. Vanwege het uitgebreide interne en externe netwerk van het MEC wordt toegang geboden tot praktisch alle relevante partijen en personen binnen de marketing en business community in Nederland. Het MEC is in 1991 opgericht een geeft als enige in Nederland een electronisch marketing magazine uit, het MEC e-Zine. Voor meer informatie http://www.mec.nl

Over Egbert Jan van Bel
Egbert Jan van Bel is auteur van diverse managementboeken (winnaar MarketingLiteratuurprijs 2004), docent MBA aan de UvA / HVA, hoofd vakgroep CRM bij Beeckestijn en part-time principal consultant bij het internationale adviesbureau Pleon.

Voor meer informatie

Egbert Jan van Bel
egbertjan@mec.nl
020 - 4874000

Richard R. van Nieuwenhoven Helbach
info@mec.nl
06 - 53860561