Ingezonden persbericht

Introductie mini-glossy Classix Magazine

Onlangs verscheen het eerste (proef)exemplaar van de nieuwe mini-glossy Classix Magazine. Uitgever van het blad is Classix BV, de verschijningsfrequentie is (vooralsnog) vier maal per jaar, elke editie telt 52 pagina's en de oplage is 100.000 stuks per editie (de ambitie is om over twee jaar 10 maal per jaar uit te komen en een oplage te hebben van 250.000 stuks per editie). Classix Magazine wordt gratis verspreid (o.a. door Boomerang in hun kaartenbakken in cafés, theaters, concertzalen, bioscopen en restaurants) en richt zich - in de eerste plaats - op dertigers en veertigers die hoger zijn opgeleid, bovenmodaal verdienen en klassieke muziek wel kennen maar zeker (nog) geen kenners zijn. Een van de marketingpartners van Classix Magazine is Classic FM.

Classix Magazine maakt deel uit van een breder platform - Classix - dat als missie heeft klassieke muziek en de daarbij behorende lifestyle (denk bijvoorbeeld aan lekker eten, drinken en reizen) bij een groter/jonger publiek bekend en geliefd te maken. Centrale onderdelen van het platform zijn de website www.classix.biz en het centrale servicenummer voor informatie en bestellingen 0900-CLASSIX (0900-2527749, ¤ 0,25 per minuut).

Classix Magazine zal - zonder een agendablad te worden en/of te drijven op het bespreken van al dan niet recent uitgebrachte CD's en DVD's - ingaan op de muziekactualiteit en zal per editie een beperkt aantal zaken/evenementen in het 'zonnetje zetten'. De informatie moet boeien, niet 'stoffig' en te gedetailleerd zijn maar zeker ook niet te vlak (men moet er wel iets van op kunnen steken). De taal en de foto's moeten sprankelen en 'triggeren'. Men moet verleid worden een concert te bezoeken, een CD te beluisteren, een Rossini-gerecht te maken of de Romereis van een componist na te reizen. Klassieke muziek moet worden betrokken bij het dagelijks leven anno 2007, een natuurlijk onderdeel uitmaken van de algemene dagelijkse beleving van zoveel mogelijk mensen.

De redactie bestaat uit jonge schrijvers die de teksten moeten vrijwaren van klassiek 'gezever' en ook voor de layout is een talentvolle jonge ontwerper aangetrokken. Naast de puur redactionele stukken heeft Classix Magazine plaats voor 'sponsored content' en advertenties.

Contactgegevens:

Initiatiefnemer

Peter Sánta - 020-521 04 30 of 06-2884 8852

Bladmanager

Tim Mathot - 020-620 76 09 of 06-24902623

Adresgegevens

Classix BV
Prinsengracht 699
1017 JV Amsterdam
Tel: 020-620 76 09 (kantoor, geen informatie/bestellingen)
Fax: 020-521 04 31

E-mail: info@classix.biz
Website: www.classix.biz

Info/bestelnummer: 0900-CLASSIX (0900-2527749, ¤ 0,25 per minuut)

* Classix BV * Prinsengracht 699 * 1017 JV Amsterdam * The Netherlands * Tel: (0)20 620 76 09 * * Fax: (0)20 521 0431 * info@classix.biz * www.classix.biz *