WunderLOOP trekt topfinanciers aan
WunderLOOP
Rubriek: Economie
Datum en tijd: 29-01-2007 11:10
WunderLOOP trekt topfinanciers aan
Topfinanciers onder aanvoering van Klaus Hommels en Niklas Zennströms
Atomico
LUXEMBURG, 29 januari 2007 WunderLOOP is Europees marktleider op het
gebied van geïntegreerde behavioral advertising en content targeting en
wordt in Nederland geleid door Bas Seelen. WunderLOOP ontwikkelde
technologie waarmee gegevens over consumentengedrag automatisch en
real-time verzameld worden. Aan de hand van deze gegevens kunnen klanten
specifieke marketingdoelen realiseren. wunderLOOP kondigt vandaag aan dat
het erin is geslaagd financiering te verkrijgen van wereldwijde
topfinanciers, zoals:
Klaus Hommels - European Angel Investor 2006 (toegekend door de
universiteiten van Fontainebleau, IESE en St.Gallen)
Atomico Investments de kapitaalverstrekker van Niklas Zennström en Janus
Friis, de oprichters van Skype en medeoprichters van Joost
Howard Hartenbaum één van de topverstrekkers van durfkapitaal op de
Forbes Midas List 2006, tevens beherend vennoot van Draper Richards,
verstrekker van het oprichtingskapitaal van Skype
European Founders Fund - het beleggingsfonds dat is opgericht door de
gebroeders Samwer, oprichters van Jamba en Alando (overgenomen door eBay
Duitsland)
Michael Kleindl, bestuursvoorzitter van wunderLOOP: Dat we erin zijn
geslaagd dergelijke prestigieuze en succesvolle financiers aan te trekken
voor wunderLOOP zegt veel over de mogelijkheden van wunderLOOP om
koploper te zijn in de volgende generatie Advertising 4.0. Deze
omvangrijke investering stelt ons in staat de successen die we al hebben
geboekt, bijvoorbeeld met het binnenhalen van topklanten als AOL,
T-Online, Tiscali, Lycos en Freenet, verder uit te bouwen en onze
expansie op internationale markten te versnellen.
WunderLOOP heeft op basis van meer dan zeven jaar Research & Development
door vooraanstaande psychologen, wiskundigen en reclame-experts unieke
technologie ontwikkeld. Klanten kunnen hiermee specifieke
marketingdoelstellingen realiseren door consumenten real-time te
benaderen met doelgerichte reclame, content en producten. WunderLOOP
verzamelt automatisch real-time gegevens over consumentengedrag en
context. Met behulp van de technologie van wunderLOOP kunnen
adverteerders, uitgevers en e-commerce providers in een dynamische,
real-time markt hun campagnes nauwkeurig afstemmen op zowel de interesses
van de consument als op hun eigen specifieke doelen.
Tot de klanten van wunderLOOP behoren multinationals als: AOL, T-Online,
Tiscali, Lycos en Freenet. De klanten van wunderLOOP zijn er al in
geslaagd om op basis van WunderLOOPs targeting services aanzienlijke
meerwaarde te creëren en hun conversiewaarde met 500% en de effectiviteit
van hun campagnes met 792% te verhogen. WunderLOOP realiseert op dit
moment meer dan 18 miljard pageviews per maand op meer dan 1,5 miljoen
profielen. Op basis van al deze successen heeft wunderLOOP voor haar
managementteam topmanagers met uitgebreide ervaring weten aan te trekken,
afkomstig van internationale media- en high-techbedrijven, zoals: AOL
Time Warner, Advertising.com, Oracle, DoubleClick, AdLINK en Miva.
Topfinancier Klaus Hommels: Toen ik meer dan een jaar geleden
kennismaakte met wunderLOOP, zag ik meteen het potentieel van deze
technologie. WunderLOOP is hiermee in staat om een grote verandering
teweeg te brengen in de online reclame-industrie. Nu onze technologie en
managementteams kunnen rekenen op de steun van deze zeer betrokken
investeerders heeft wunderLOOP bij uitstek de gelegenheid om een verschil
te maken in de wereld van de online-reclame en uitgevers en adverteerders
nieuwe mogelijkheden te bieden voor het opzetten van winstgevende
campagnes.
Niklas Zennstrom, medeoprichter van Skype en Joost voegt daaraan toe: De
unieke, real-time targeting technologie van wunderLOOP biedt klanten
diepgaand inzicht in consumentengedrag. wunderLOOP heeft daarom alles in
huis om online reclame naar een nieuw niveau te tillen, waar zowel de
consument als de adverteerder van profiteert.
Over wunderLOOP
WunderLOOP is in 1999 opgericht door pioniers op het gebied van online
reclame. Het bedrijf is gevestigd in Luxemburg en heeft kantoren in
Londen, Hamburg, Madrid en Amsterdam. De unieke, real-time technologie
die zij ontwikkelde biedt uitgevers, ISP's, adverteerders en
website-exploitanten de mogelijkheid geïntegreerde marketingcampagnes op
te zetten. Dat betekent dat op basis van editorial en e-commerce
targeting via alle beschikbare, digitale media (zoals websites, e-mail,
mobiele diensten en internet-tv (IPTV)) gericht kan worden geadverteerd
WunderLOOP telt AOL, T-Online, Tiscali, Lycos en Freenet tot haar
klanten. wunderLOOP speelt ook een vooraanstaande rol als bepleiter van
de privacy van de consument en heeft in die hoedanigheid van het
keurmerkinstituut TÜV Rheinland een certificaat ontvangen voor de
naleving van de Europese privacywetgeving.
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Eggink Van Manen communication consultancy
Patricia Bruisten
020 496 90 30
patricia@egginkvanmanen.com