WunderLOOP trekt topfinanciers aan

WunderLOOP
Rubriek: Economie
Datum en tijd: 29-01-2007 11:10

WunderLOOP trekt topfinanciers aan
Topfinanciers onder aanvoering van Klaus Hommels en Niklas Zennströms Atomico

LUXEMBURG, 29 januari 2007 WunderLOOP is Europees marktleider op het gebied van geïntegreerde behavioral advertising en content targeting en wordt in Nederland geleid door Bas Seelen. WunderLOOP ontwikkelde technologie waarmee gegevens over consumentengedrag automatisch en real-time verzameld worden. Aan de hand van deze gegevens kunnen klanten specifieke marketingdoelen realiseren. wunderLOOP kondigt vandaag aan dat het erin is geslaagd financiering te verkrijgen van wereldwijde topfinanciers, zoals:

Klaus Hommels - European Angel Investor 2006 (toegekend door de universiteiten van Fontainebleau, IESE en St.Gallen) Atomico Investments de kapitaalverstrekker van Niklas Zennström en Janus Friis, de oprichters van Skype en medeoprichters van Joost Howard Hartenbaum één van de topverstrekkers van durfkapitaal op de Forbes Midas List 2006, tevens beherend vennoot van Draper Richards, verstrekker van het oprichtingskapitaal van Skype
European Founders Fund - het beleggingsfonds dat is opgericht door de gebroeders Samwer, oprichters van Jamba en Alando (overgenomen door eBay Duitsland)
Michael Kleindl, bestuursvoorzitter van wunderLOOP: Dat we erin zijn geslaagd dergelijke prestigieuze en succesvolle financiers aan te trekken voor wunderLOOP zegt veel over de mogelijkheden van wunderLOOP om koploper te zijn in de volgende generatie Advertising 4.0. Deze omvangrijke investering stelt ons in staat de successen die we al hebben geboekt, bijvoorbeeld met het binnenhalen van topklanten als AOL, T-Online, Tiscali, Lycos en Freenet, verder uit te bouwen en onze expansie op internationale markten te versnellen.
WunderLOOP heeft op basis van meer dan zeven jaar Research & Development door vooraanstaande psychologen, wiskundigen en reclame-experts unieke technologie ontwikkeld. Klanten kunnen hiermee specifieke marketingdoelstellingen realiseren door consumenten real-time te benaderen met doelgerichte reclame, content en producten. WunderLOOP verzamelt automatisch real-time gegevens over consumentengedrag en context. Met behulp van de technologie van wunderLOOP kunnen adverteerders, uitgevers en e-commerce providers in een dynamische, real-time markt hun campagnes nauwkeurig afstemmen op zowel de interesses van de consument als op hun eigen specifieke doelen. Tot de klanten van wunderLOOP behoren multinationals als: AOL, T-Online, Tiscali, Lycos en Freenet. De klanten van wunderLOOP zijn er al in geslaagd om op basis van WunderLOOPs targeting services aanzienlijke meerwaarde te creëren en hun conversiewaarde met 500% en de effectiviteit van hun campagnes met 792% te verhogen. WunderLOOP realiseert op dit moment meer dan 18 miljard pageviews per maand op meer dan 1,5 miljoen profielen. Op basis van al deze successen heeft wunderLOOP voor haar managementteam topmanagers met uitgebreide ervaring weten aan te trekken, afkomstig van internationale media- en high-techbedrijven, zoals: AOL Time Warner, Advertising.com, Oracle, DoubleClick, AdLINK en Miva. Topfinancier Klaus Hommels: Toen ik meer dan een jaar geleden kennismaakte met wunderLOOP, zag ik meteen het potentieel van deze technologie. WunderLOOP is hiermee in staat om een grote verandering teweeg te brengen in de online reclame-industrie. Nu onze technologie en managementteams kunnen rekenen op de steun van deze zeer betrokken investeerders heeft wunderLOOP bij uitstek de gelegenheid om een verschil te maken in de wereld van de online-reclame en uitgevers en adverteerders nieuwe mogelijkheden te bieden voor het opzetten van winstgevende campagnes.
Niklas Zennstrom, medeoprichter van Skype en Joost voegt daaraan toe: De unieke, real-time targeting technologie van wunderLOOP biedt klanten diepgaand inzicht in consumentengedrag. wunderLOOP heeft daarom alles in huis om online reclame naar een nieuw niveau te tillen, waar zowel de consument als de adverteerder van profiteert.

Over wunderLOOP
WunderLOOP is in 1999 opgericht door pioniers op het gebied van online reclame. Het bedrijf is gevestigd in Luxemburg en heeft kantoren in Londen, Hamburg, Madrid en Amsterdam. De unieke, real-time technologie die zij ontwikkelde biedt uitgevers, ISP's, adverteerders en website-exploitanten de mogelijkheid geïntegreerde marketingcampagnes op te zetten. Dat betekent dat op basis van editorial en e-commerce targeting via alle beschikbare, digitale media (zoals websites, e-mail, mobiele diensten en internet-tv (IPTV)) gericht kan worden geadverteerd WunderLOOP telt AOL, T-Online, Tiscali, Lycos en Freenet tot haar klanten. wunderLOOP speelt ook een vooraanstaande rol als bepleiter van de privacy van de consument en heeft in die hoedanigheid van het keurmerkinstituut TÜV Rheinland een certificaat ontvangen voor de naleving van de Europese privacywetgeving.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Eggink Van Manen communication consultancy
Patricia Bruisten

020 496 90 30
patricia@egginkvanmanen.com