Talpa Nederland


Laren, 5 maart 2007

In Februari 38 miljoen pagina's bezocht op www.tien.tv

De website van Tien heeft in februari uitstekende resultaten geboekt. De afgelopen maand waren 1,3 miljoen unieke bezoekers op www.tien.tv goed voor maar liefst 38 miljoen pageviews. Populaire onderdelen waren De Gouden Kooi, Programma Gemist, De Wedstrijden en Lotte. Ten opzichte van februari vorig jaar zijn zowel de pageviews (bijna verviervoudigd) als het aantal unieke bezoekers (ruim verdubbeld) aanzienlijk gestegen.

Daarnaast was er een forse toename van het aantal opgevraagde losse filmpjes en live streams. De afgelopen maand werden 1,8 miljoen filmpjes of programma's bekeken. De live streams werden ruim 5 miljoen keer bezocht.

Er is in februari veel gebeurd in De Gouden Kooi. Ook online trok dit veel bezoekers. Op www.degoudenkooi.tv werden er ruim 450.000 clips bekeken, mede dankzij het succes van Tell Me. Dit is een applicatie waarmee gebruikers op interactieve wijze gemakkelijk en overzichtelijk door het grote aanbod van videocontent kunnen zoeken. Tevens ontwikkelde Talpa onlangs een alert op het Windows Live Platform. Dit houdt in dat gebruikers een waarschuwing via hun msn messenger of hotmail account krijgen wanneer er spannende dingen gebeuren in de Villa, en direct naar de juiste pagina worden geloodst.

Tien
Televisiezender Tien maakt deel uit van Talpa TV, onderdeel van Talpa Media Holding. Tien is in augustus 2005 begonnen met uitzenden, toen nog onder de naam Talpa. Tien is een moderne en vooruitstrevende zender met voornamelijk Nederlands product die zich onderscheidt met veel kwalitatief hoogwaardige amusementsprogramma's, dramaseries en topvoetbal. Dankzij tal van crossmediale activiteiten geeft Tien een extra dimensie aan televisie als medium.