Ingezonden persbericht


Persbericht

Land Rover introduceert nieuwe kaart update-service

Nieuw online bestelsysteem helpt de prijs van cd's en dvd's met kaarten te verlagen

Land Rover maakt het voor haar klanten gemakkelijker en goedkoper om de laatste satellietkaarten te bemachtigen. Bestuurders kunnen nu hun navigatiekaarten updaten via een nieuwe online faciliteit. Door rechtstreeks aan de gebruiker te verkopen, kunnen veel schijfjes voor meer dan de helft van de originele prijs worden aangeboden.

Voorheen ging het updaten van de kaarten via Land Rover dealers. "Als bedrijf omarmen we technologie die autobezitters kan helpen", aldus Phil Popham, Land Rover MD. "De mogelijkheid de laatste informatie over kaarten online te krijgen, biedt onze klanten een simpele en kostenbesparende methode om hun navigatiesysteem up-to-date te houden."

De nieuwe pagina om kaart-updates te bestellen, is te bereiken via: www.navigation.com/landrover. Deze site is beschikbaar in het Engels, Duits, Frans, Italiaans en Spaans. Andere talen volgen nog. Pan-Europese en Noord-Amerikaanse dvd's worden verkocht voor minimaal 199 euro. CD's van afzonderlijke landen zijn te krijgen vanaf 149 euro.

Het nieuwe systeem, dat het bestaande vervangt, is eenvoudig in gebruik. Als het automodel en de productiedatum zijn ingevoerd, verschijnen automatisch de juiste schijf of schijven. Navigatiesystemen en kaarten zitten niet standaard in Land Rovers.

De modellen van Land Rover hebben momenteel verschillende soorten navigatiesystemen. Alle systemen zijn uitgevoerd met goede NAVTEQ-kaarten. Afhankelijk van het systeem, is er bijvoorbeeld een 4-cdpakket die de wegen in twintig West-Europese landen kent en de belangrijkste wegen in Oost-Europa. Het gaat in totaal om 5,9 miljoen kilometer aan wegen en 490,000 Points of Interest (POI). Maar het bevat ook verkeersinformatie voor Oostenrijk, Denemarken, Italië, Duitsland, Nederland, Zweden en Zwitserland.

Verder zijn er, ook afhankelijk van het type auto, cd's per land en een Pan-Europese dvd met meer dan vier miljoen kilometer wegen en met genoeg kaarten. Zo vindt de chauffeur eenvoudig de weg van de wildernis van Schotland tot de Franse Riviera en van de Fjorden in Noorwegen tot het uiterste puntje van Italië.

Bezoekers van de website krijgen ook toegang tot informatie over kaarten inclusief details over hoe de informatie is toegevoegd op de cd's. NAVTEQ heeft bijvoorbeeld meer dan 200,000 km en meer dan 50,000 Points of Interest toegevoegd sinds de laatste Land Rover update.

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Over Land Rover
Sinds 1948 maakt Land Rover al authentieke 4x4-voertuigen die 'alles is mogelijk'-uitstralen. Defender, Freelander 2, Discovery 3, Range Rover Sport en Range Rover zijn koploper in de 4x4-sector. 78 procent van deze modellen worden geëxporteerd naar meer dan 140 landen. Bij Land Rover werken ongeveer 9,500 mensen en ondersteunt meer dan 40,000 banen in de productiecyclus. Land Rover houdt zich bezig met klimaatsveranderingen en werkt sinds september 2006 aan Carbon Dioxide-activiteiten. De autoklanten in de UK maken gebruik van een uitgebalanceerde en industrie-leidend programma ontwikkeld door Climate Care.

Over NAVTEQ

NAVTEQ is toonaangevende aanbieder van uitgebreide digitale kaartinformatie voor autonavigatiesystemen, mobiele navigatietoepassingen, op internet gebaseerde kaartapplicaties en overheids- en zakelijke oplossingen. NAVTEQ creëert de digitale kaarten en de inhoud hiervan ter ondersteuning van navigatie en op location-based service-oplossingen wereldwijd. Het hoofdkantoor van NAVTEQ is gevestigd in Chicago. Het bedrijf is in 1985 opgericht en heeft ongeveer 2.200 werknemers verspreid over 144 kantoren in 27 landen. Voor meer informatie kijk op www.navteq.com

Contact:
Jennifer Fondrevay Ilona de Bok NAVTEQ for NAVTEQ Tel: +33.1.41.924.836 Tel: +31.0.40.235.4600 e-M: jennifer.fondrevay e-M: ilonadb@lewispr.com

This document may include certain "forward-looking statements" within the meaning of the Private Securities Litigation Reform Act of 1995. These forward-looking statements include, but are not limited to, plans, objectives, expectations and intentions and other statements contained in this press release that are not historical facts and statements identified by words such as "expects", "anticipates", "intends", "plans", "believes", "seeks", "estimates" or words of similar meaning. These statements are based on our current beliefs or expectations and are inherently subject to various risks and uncertainties, including those set forth under "Item 1A. Risk Factors" in the Company's Annual Report on Form 10-K for the year ended December 31, 2005 and "Item 1A. Risk Factors" in the Company's Quarterly Report on Form 10-Q for the quarter ended July 2, 2006, in each case as filed with the Securities and Exchange Commission.

Actual results may differ materially from these expectations due to changes in global political, economic, business, competitive, market and regulatory factors. NAVTEQ does not undertake any obligation to update any forward-looking statements contained in this document.

LEWIS - Global Public Relations

Hoevenweg 29
5652 AW Eindhoven
Nederland

Tel: +31 40 235 46 00
Fax: +31 40 235 46 01
Web: www.lewispr.com
Agency blog: www.lewis360.com