Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

t.a.v. de Kunstredactie

Uitreiking Gouden Struis en lancering nieuwe publicatie over kinderen, cultuur en communicatie op de Publiciteitsbeurs

Op maandag 12 maart vindt in het Parktheater Eindhoven de 25ste Publiciteitsbeurs plaats, vakbeurs voor marketing en promotie van de podiumkunsten. Deze dag wordt georganiseerd door Bureau Promotie Podiumkunsten. Centraal staat het onderwerp Nieuwe Media met tal van sprekers uit binnen- en buitenland.

Uitreiking Gouden Struis

Aan het eind van de dag wordt voor het vierde achtereenvolgende jaar de Gouden Struis uitgereikt: de prijs voor de beste marketingcampagne binnen de podiumkunsten van het afgelopen seizoen, beoordeeld door een professionele vakjury bestaande uit Erik Kessels (KesselsKramer), Joeri Bakker (freelance strateeg), Thijs Nouwens (Theater & Concertbon), Marischka Leenaers (Bureau Leenaers/Verloop) en Jaap Boter (VU). De prijs heeft inmiddels een waarde van

? 10.000,- en wordt mogelijk gemaakt door de Theater & Concertbon, Lenthe Publishers, MMNieuws/Mailinglijst.nl en Bizon Theaterreclame.

Nieuwe publicatie en nieuwe inzichten over kinderen, cultuur en communicatie

Ook vindt op deze dag de Nederlandse première plaats van een nieuw boek "XS, over kinderen, communicatie en cultuur". Een initiatief van Cultuurnet Vlaanderen i.s.m. Bureau Promotie Podiumkunsten en diverse Belgische partners.

Hoe maak je cultuur aantrekkelijk voor kinderen? Een hoog fungehalte en een doe-component zijn cruciaal. Dit zijn alvast twee van de tien succesfactoren die de nieuwe publicatie naar voren schuift. Auteur Franky Devos en co-auteur Gitte Mast geven 12 maart een presentatie over de belangrijkste bevindingen.

Dit boek is gebaseerd op onderzoek en bevat tal van tips om kinderen tot twaalf jaar te verleiden tot cultuur. Het is de eerste keer dat bestaand onderzoek rond dit thema wordt gebundeld, aangevuld met resultaten uit enkele nieuwe kleinere onderzoekstrajecten. Dit alles heeft geleid tot tal van inspirerende inzichten. Zo zou voor kinderen cultuur bijvoorbeeld 'mannelijker' moeten, zouden kinderen vaak overschat worden en is 9 à 11 jaar echt een kantelleeftijd voor cultuurparticipatie. Jong geleerd is oud gedaan, ook wat cultuur betreft.

Het boek is verkrijgbaar via www.promotiepodiumkunsten.nl en kost ? 15,- excl verzendkosten.

Voor de redactie:

Heeft u interesse om deze dag te bezoeken: neem contact op met Elianne van Diepen, Bureau Promotie Podiumkunsten, 020 5789 200 of elianne@promotiepodiumkunsten.nl. Kijk voor meer info ook op www.promotiepodiumkunsten.nl.