MediaPlaza


Masterclass: Binden en boeien 2.0
Data: 15, 22 en 29 maart
Tijd: 13:30 - 17:30 uur
Locatie: Media Plaza, Jaarbeurs Utrecht
Prijs: 699 euro excl. BTW
Maximaal aantal deelnemers: 25

Binden en boeien 2.0
Nu de economie aantrekt en bedrijven steeds meer opdrachten en werkzaamheden hebben, neemt de behoefte aan goed personeel ook toe. Bedrijven proberen op nieuwe en innovatieve manieren professionals voor zich te winnen. Maar terwijl de voordeur voor nieuwe mensen open staat, verlaten talentvolle en ervaren werknemers via de achterdeur het bedrijf. Hoe kunt u er als organisatie voor zorgen dat nieuwe professionals een aanvulling op het personeelsbestand zijn en niet ter vervanging van het huidige personeel?

Belangrijk is dat ervaren medewerkers gemotiveerd en betrokken blijven. Als goede werkgever zijn er verschillende zaken die hiervoor ingezet kunnen worden. Arbeidsvoorwaardelijke aspecten zoals een goed loon, flexibele werktijden, auto van de zaak en een goede kinderopvangregeling zijn voorbeelden hiervan. De ABN AMRO bijvoorbeeld hecht veel waarde aan flexibele arbeidsvoorwaarden en biedt deze daarom in een webshop aan. Medewerkers kunnen zelf kiezen en desgewenst wisselen van voorwaarden. Een duidelijk voorbeeld waarin flexibiliteit van arbeidsvoorwaarden als onderscheidend vermogen dient.

Naast arbeidsvoorwaarden zijn er ook nog andere aspecten die professionals belangrijk vinden. Hoe zit het bijvoorbeeld met de werk/prive balans, opleidingen, loopbaanbegeleiding en kennisuitbreiding? De mogelijkheden die het nieuwe internettijdperk (Web 2.0) biedt om huidig talent te boeien en te binden aan uw organisatie zijn legio en stimuleren professionals om kennis op nieuwe wijze tot zich te nemen. Het gemak om informatie ook buiten de organisatie te doorzoeken en te delen wordt groter door middel van bijvoorbeeld wiki's en tags.

Zelfontwikkeling en doorgroeimogelijkheden zijn vaak gehoorde argumenten om bij een bedrijf te blijven. Bedrijven bieden hun mensen het liefst interessante trainingen aan die op innovatieve manieren worden uitgevoerd. Naast vaardigheidstrainingen zijn deze opleidingen ook vaak bedoeld om werknemers op andere manieren te laten nadenken. 'Serious gaming' is hiervoor uitermate geschikt. Onder de term 'serious gaming' is een geheel nieuwe tak van games ontstaan die zich enkel richt op de inzet van games en simulaties in business processen.

Tijdens de masterclass "binden en boeien" komen naast trends op het gebied van talentmanagement ook de voornaamste motivatoren aan de orde die een rol spelen om bij een bedrijf te blijven.

Voor wie?
Deze masterclass is in het bijzonder belangrijk voor HR-professionals die zich bezig houden met het motiveren, doorstromen en binden van medewerkers als gevolg van een gespannen arbeidsmarkt.

13:30 - 15:00 uur

15:30 - 17:00 uur

15 maart

Overview van de ontwikkelingen

Employee benefits op maat

22 maart

Kennismanagement in het web 2.0 tijdperk

Van e-learning naar serious gaming

29 maart

Loopbaanplanning nieuwe stijl

Great place to work

Overzicht van binden en boeien anno 2007
De economie trekt aan en de jacht naar talent is begonnen. Hoe zorg je ervoor dat nieuw geworven talent gemotiveerd en betrokken blijft? In deze sessie krijgt u een overzicht van het veranderend mediagedrag en hoe dit van invloed is op de communicatie en oriëntatie van de medewerker van nu. Het nieuwe internettijdperk (Web 2.0) zorgt ervoor dat medewerkers op andere manieren met elkaar samenwerken, kennisvergaren en -delen. Het brengt ook nieuwe scholings- en trainingsmethoden met zich mee. Serious gaming wordt steeds vaker ingezet om werknemers vaardigheden of kennis bij te brengen.

Employee benefits op maat
Jeroen Krosse - managing director Tasper
Er zijn diverse mogelijkheden om medewerkers gemotiveerd en betrokken te houden. De ene medewerker vindt opleidingsmogelijken, flexibele werktijden en loon erg belangrijk. Een ander hecht veel meer waarde aan een goede kinderopvangregeling en een juiste verhouding tussen werk en privé. Goede arbeidsvoorwaarden kunnen in zekere zin bijdragen aan het binden van je professionals. Maar hoe zorg je voor arbeidsvoorwaarden op maat?
Jeroen Krosse is als managing director verbonden aan het bedrijf Tasper dat software ontwikkelt voor e-HRM toepassingen. Jeroen studeerde Bedrijfskunde en publiceert regelmatig over modernisering van arbeidsrelaties en -voorwaarden.

Kennismanagement in het web 2.0 tijdperk
Frank Janssen van Frankwatching
Het vergaren en delen van kennis speelt een belangrijke rol bij het up to date blijven van kennis. Web 2.0 maakt het met tags en wiki's mogelijk om specifieke onderwerpen te kenmerken en met elkaar te delen. Zonder dat je elkaar kent of hebt gezien kun je kennis uitdelen op een zeer efficiente manier. Web 2.0 zorgt dat medewerkers betere kenniswerkers worden. Hoe kan de HR-professional bijdragen aan deze doelstelling?
Frank Janssen (1960) is webwatcher, consultant en publicist. Frank studeerde bedrijfseconomie in Eindhoven en heeft een jarenlange ervaring op terreinen als kwaliteitsmanagement, documentmanagement, informatiemanagement en kennismanagement. Hij werkt bij een grote Nederlandse onderneming en houdt zich daar bezig met internet, intranet en business development. Met als invalshoek markten, organisaties, technologie en vooral gedrag van mensen. Vanaf begin 2004 volgt hij actief digitale trends op zijn persoonlijke weblog Frankwatching.com.

Van e-learning naar serious gaming
Nikola Pavloff van Simenco
Zelfontwikkeling en doorgroeimogelijkheden zijn vaak gehoorde argumenten om bij een bedrijf te blijven. Bedrijven bieden hun mensen het liefst interessante trainingen aan die op innovatieve manieren worden uitgevoerd. Naast vaardigheidstrainingen zijn deze opleidingen ook vaak bedoeld om werknemers op andere manieren te laten nadenken. 'Serious gaming' is hiervoor uitermate geschikt. Onder de term 'serious gaming' is een geheel nieuwe tak van games ontstaan die zich enkel richt op de inzet van games en simulaties in business processen. In deze sessie komen diverse praktijkcases voor die te maken hebben met het opleiden en doorontwikkelen van professionals in organisaties.

Loopbaanplanning nieuwe stijl
Bedrijven vinden het belangrijk dat talent zich blijft ontwikkelen. Dus investeren in professionals is noodzakelijk. Hiervoor is het belangrijk om te weten wat de persoonlijke ontwikkelbehoeften en competenties van medewerkers zijn? Om dit in kaart te brengen zijn verschillende innovatieve manieren mogelijk. Van web-enabled 360°-feedbackmethode tot een digitale competentietest om inzichtelijk te krijgen welke competenties nog ontwikkeld moeten worden. Welke mogelijkheden zijn er op dit gebied? En wat zijn de ervaringen ermee?

Goed werkgeverschap
Medewerkers veranderen maar ook organisaties veranderen door de loop der jaren. Om bekend te staan als 'goede werkgever' en dus aantrekkelijk voor professionals zijn bepaalde kenmerken belangrijk om goed te organiseren. De relatie tussen managers en medewerkers bijvoorbeeld. Dit punt wordt veelal gezien als hét belangrijkste kenmerk voor goed werkgeverschap. Hoe word je als organisatie een 'great place to work'? En welke instrumenten kan HR inzetten om deze elementaire zaken te meten en te verbeteren?

Voor meer informatie over het programma kunt u contact opnemen met Lisette Martens via Lisette.Martens@Mediaplaza.nl

inschrijven

Voeg deze pagina aan de bookmarks van mijn profiel toe E-mail deze pagina naar een bekende Print deze pagina Download PDF-versie van deze pagina

> SESSIE ONLINE

____________ ____________ ____________ Log in op sessie online > BOOKMARKS
Media partner:
Skill City

CC - some rights reserved
contact: Media Plaza, Jaarbeurs Hal 6, Croeselaan 6, 3521 CA Utrecht Tel: (030) 291 41 11 Fax: (030) 291 41 44
email: Sales and general questions: info@mediaplaza.nl - Technical & Web: webmaster@mediaplaza.nl
help: Nog hulp nodig? Klik hier.