Gemeente Dordrecht


Persuitnodiging

|Donderdag 15 maart 2007: Dag van de Leerplicht             |                   |
|Regio geeft leerplicht hoge prioriteit                     |                   |
Geachte redactie,

Donderdag 15 maart 2007 is de nationale dag van de leerplicht. Ook de regio Drechtsteden doet mee aan deze landelijke dag. Medewerkers van het bureau Leerplicht en Voortijdig Schoolverlaten geven voorlichting over leerplicht op diverse basisscholen en scholen voor voortgezet onderwijs.

Schilderij maken
De kinderen in groep 8 van de Dordtse Vrije School maken een schilderij met het thema leerrecht/leerplicht. Tijdens het schilderen geven medewerkers van het bureau Leerplicht en Voortijdig Schoolverlaten uitleg over de geschiedenis van de leerplicht en over onderwijs in andere landen.

Uw fotograaf kan het schilderij van de leerlingen bewonderen om 10.15 uur in de Dordtse Vrije School aan de Dubbelmondestraat 1 te Dordrecht. U wordt om 10.00 uur ontvangen door de directeur van de Vrije School, de heer Schoof.

Wethouder bezoekt voorlichting
Wethouder D.A. van Steensel is aanwezig bij de voorlichting aan leerlingen van het Stedelijk Dalton Lyceum aan de Eulerlaan 51 te Dordrecht.

De voorlichting begint om 13.00 uur. U bent van harte uitgenodigd om hierbij aanwezig te zijn.

Naar school omdat onderwijs nodig is
Ieder kind heeft recht op onderwijs. Kinderen hebben onderwijs nodig om zich te ontwikkelen, te ontplooien, maar ook om later meer kans te hebben op werk. Met elkaar hebben we de plicht om ervoor te zorgen dat kinderen en jongeren onderwijs krijgen.


-----------------------
|Dordrecht, 13 maart  |
|2007                 |
|                     |
|Redactie             |
|Ietske Roest         |
|Communicatie         |
|(078) 639 89 83      |
|                     |
|Informatie Dag van de|
|leerplicht           |
|Carry Roozemond      |
|Directeur bureau     |
|Leerplicht en        |
|Voortijdig           |
|Schoolverlaten       |
|(078) 639 80 90      |
|                     |
|                     |
|                     |
---- --