Maxeda

Maxeda winkelketens Claudia Sträter en Hunkemöller verkozen tot beste bedrijf om voor te werken

Amsterdam, 28 maart 2007. Maxeda winkelketens Hunkemöller en Claudia Sträter zijn verkozen tot beste bedrijf om voor te werken door Effectory ­marktleider op het gebied van medewerkersonderzoek. Ook Maxeda winkelketens HEMA en La Place zijn genomineerd voor prestigieuze prijzen.

Maxeda wint maar liefst in twee van de vier categorieën van de Effectory Awards. In de categorie `Grote organisaties' wint Hunkemöller de Effectory Award 2006 voor `hoogste medewerkertevredenheid'. Met een 8,1 scoort Hunkemöller ver boven de 6,9 van de gemiddelde Nederlandse organisatie. In de categorie middelgrote organisaties wint Claudia Sträter de Effectory Award 2006 voor `hoogste medewerkertevredenheid'. Ook Claudia Sträter scoort met een 8,3 ver boven de 6,9 van de gemiddelde Nederlandse organisatie. Op donderdag 29 maart zullen beide winkelketens de prijzen in ontvangst nemen.

Tony DeNunzio, Bestuursvoorzitter van Maxeda: "We zijn erg tevreden dat Hunkemöller en Claudia Sträter de Effectory Award 2006 voor `hoogste medewerkertevredenheid' in Nederland hebben gekregen. Het laat zien dat onze filosofie van `a Passion to Serve' daadwerkelijk resultaten oplevert. Al onze winkelketens zijn er, op basis van onze filosofie, op gericht om onze mensen te dienen die op hun beurt onze klanten dienen. De behoeften en wensen van onze klanten staan binnen Maxeda centraal. De passie van onze mensen in het dienen van onze klanten vormt de basis van ons succes."

Naast de prijs voor het beste bedrijf om voor te werken, is Hunkemöller, samen met HEMA, ook genomineerd door Thuiswinkel.org voor de `Nationale Thuiswinkel Award 2007 Publieksprijs' als favoriete webwinkel. Hunkemöller is genomineerd in de categorie `Fashion', HEMA in de categorie `Warenhuizen'. Op donderdag 29 maart zullen de prijswinnaars worden bekend gemaakt.

HEMA is ­naast de nominatie voor de `Nationale Thuiswinkel Award 2007 Publieksprijs'- ook genomineerd door het Algemeen Dagblad voor `Het Best Bereikbare en meest Klantvriendelijke bedrijf'. Het onderzoek zal op zaterdag 31 maart worden gepubliceerd in het Algemeen Dagblad waarbij ook de winnaar zal worden bekend gemaakt.

La Place is door het World Retail Congres genomineerd voor de prestigieuze `World Retail Award' in de categorie `Most Innovative Format of the Year' (`Meest innovatieve winkelketen van het jaar'). De uitreiking vindt plaats in Barcelona op donderdag 29 maart.

Tony DeNunzio: "We zijn trots dat zo veel belanghebbenden onze winkelketens een prijs hebben toegekend of hebben genomineerd. Het is een echt teken van retail leidershap dat zo veel van onze winkelketens in de prijzen zijn gevallen of zijn genomineerd. Dit betekent echter niet dat we achterover leunen. We zullen doorgaan met ons streven de verwachtingen van onze klanten te overtreffen."

Einde bericht

Voor meer informatie
Maxeda
Corporate Communications
Arnold Drijver
Telefoon: 020-5490433
Mobiel: 06-5230 4662

---- --