Gemeente Strijen
Bekendmakingen week 15
(13-04-2007) Bekendmakingen
Burgemeester en wethouders van Strijen maken het volgende bekend:
Aanvraag om lichte bouwvergunning ontvangen van:
- M. de Penning voor het geheel vernieuwen van de zijgevel op het
perceel Havenstraat 63 te Strijensas (ontvangen 2 april 2007).
Aanvraag om sloopvergunning ontvangen van:
- B. Hooghwerff voor het vervangen van asbesthoudende platen van een
dak op het perceel Handelstraat 21 te Strijen (ontvangen 2 april
2007).
- B. Hooghwerff voor het geheel slopen van een woning op het perceel
Schenkeldijk 33 te Strijen (ontvangen 2 april 2007).
Met vragen over het gebruik van eventuele rechtsmiddelen (bezwaren
e.d.) tegen de verzoeken om bovengenoemde aanvragen kunt u zich wenden
tot het bureau Bestuursondersteuning in het gemeentehuis.
Wijziging van de Verordening ex artikel 213 Gemeentewet:
Op 27 maart 2007 heeft de gemeenteraad van Strijen ingestemd met de
wijziging van de Verordening ex artikel 213 Gemeentewet.
Wijziging van de Verordening Auditcommissie gemeente Strijen 2007:
Op 27 maart 2007 heeft de gemeenteraad van Strijen ingestemd met de
wijziging van de Verordening Auditcommissie gemeente Strijen 2007.
Wijziging van de Verordening ex artikel 212 Gemeentewet:
Op 27 maart 2007 heeft de gemeenteraad van Strijen ingestemd met de
wijziging van de Verordening ex artikel 212 Gemeentewet.
Wijziging van de Verordening ex artikel 213a Gemeentewet:
Op 27 maart 2007 heeft de gemeenteraad van Strijen ingestemd met de
wijziging van de Verordening ex artikel 213a Gemeentewet.
De hierboven genoemde gewijzigde verordeningen treden in werking op de
achtste dag na deze bekendmaking en liggen voor een ieder ter inzage
bij het bureau Bestuursondersteuning in het gemeentehuis.
4e wijziging van de Bouwverordening 2003:
De burgemeester van de gemeente Strijen maakt bekend dat de
gemeenteraad op 27 maart 2007 de 4e wijziging van de Bouwverordening
2003 heeft vastgesteld. De wijziging treedt in werking op 21 april
2007.
Toelichting: Met de wijziging van de bouwverordening heeft de
gemeenteraad het laatste gedeelte van de brandveiligheidsvoorschriften
vastgesteld. Daarnaast bevat de verordening aanpassingen aan het
Asbestverwijderingsbesluit 2005, het Besluit indieningsvereisten
aan¬vraag bouwvergunning, de uniforme openbare voorbereidingsprocedure
(UOV) en de aanpassing aan actuele normen.
De wijziging van de bouwverordening is vanaf heden tijdens kantooruren
in te zien in het gemeentehuis en tegen betaling van EUR 4,80 in druk
verkrijgbaar.
Algemene Wet Bestuursrecht
Burgemeester en wethouders van Strijen maken de volgende besluiten
bekend:
Lichte bouwvergunning verleend aan:
- J.J. van Gemert voor het oprichten van een aanbouw op het perceel
Hilsondusstraat 94 te Strijen (verzonden 12 april 2007).
Reguliere bouwvergunning verleend aan:
- Woningstichting De Maashoek voor het oprichten van een
dienstencentrum met zorgwoningen op het perceel Grote Weel 1, te
Strijen (verzonden 12 april 2007).
Een ventvergunning verleend aan:
- World Servants groep Strijen, mevrouw M.C. Bouman-Buitendijk,
Schoolstraat 7 te Strijen voor het venten van pepermunt op 16 april,
17 april en 18 april 2007 (verzonden 12 april 2007).
Tegen bovenstaande besluiten kunnen belanghebbenden binnen 6 weken
nadat de vergunning is verzonden naar de aanvrager (of, wanneer er
geen aanvrager is, na deze publicatie) een bezwaarschrift indienen bij
het bestuursorgaan dat het besluit genomen heeft. In het
bezwaarschrift moet staan waarom u het niet eens bent met het besluit.
Aan het indienen van een bezwaarschrift zijn geen kosten verbonden. De
behandeling van een bezwaarschrift mag volgens de wet maximaal 14
weken in beslag nemen. Het besluit treedt direct in werking, ook al
wordt er bezwaar gemaakt. Bent u van mening dat, zolang nog niet op
het bezwaarschrift is beslist, het besluit niet in werking zou moeten
treden, dan kunt u aan de Voorzieningenrechter van de rechtbank in
Dordrecht een voorlopige voorziening vragen. Het adres is: postbus
7003, 3300 GC Dordrecht. Een voorlopige voorziening kan alleen worden
gevraagd als er ook bezwaar is gemaakt. Daarnaast moet er sprake zijn
van een spoedeisend belang. Aan het vragen van een voorlopige
voorziening zijn wel kosten verbonden (griffierechten). Voor vragen
over uw bezwaar- en beroepsmogelijkheden kunt u contact opnemen met
het bureau Bestuursondersteuning.