Ingezonden persbericht


Persbericht

18 april 2007

Q-go en Kahuna zorgen voor beter klantcontact

Een e-communicatiesysteem dat direct antwoord geeft op vragen in je eigen natuurlijke taal en daarbij zorgt voor continu klantinzicht. Deze complete toepassing voor effectief klantcontact is nu beschikbaar door de samenwerking tussen Q-go, producent van Natural Language Search (NLS)-technologie, en Kahuna, leverancier van onafhankelijke oplossingen voor e-communicatie. De twee bedrijven zullen zich hiervoor tijdens de Telecommerce Dagen op 24, 25 en 26 april als complementaire partners presenteren.

De samenwerking tussen Q-go en Kahuna Business Solutions komt voort uit de stijgende vraag naar op natuurlijke taal gebaseerde zoekmogelijkheden binnen de applicaties van KANA. Deze marktleider op het gebied van geïntegreerde klantenservice-oplossingen, heeft in de Benelux een strategisch partnership met Kahuna. Bedrijven die binnen deze regio met KANA-oplossingen werken, kunnen door de toevoeging van Q-go's NLS-technologie de in eigen woorden gestelde vragen van klanten snel en gericht beantwoorden.

De mogelijkheid van het stellen van een vraag in natuurlijke taal zorgt voor een drastische vermindering van het aantal inkomende verzoeken via telefoon of e-mail. Door de combinatie van de KANA-oplossingen van Kahuna met de NLS-technologie van Q-go ontstaat een duidelijk en continu inzicht in de behoeften van klanten. Hierdoor kunnen bedrijven een betere customer experience leveren en de online conversie verhogen. Daarnaast worden de operationele kosten van hun Contact Center aanzienlijk verlaagd.

"Wij zien natuurlijke taal als een strategisch component om de KANA Customer Interaction Suite te versterken", zegt Rudy van Duyvenvoorde, Managing Director Kahuna Business Solutions. "Het feit dat er al veel gezamenlijke klanten van beide oplossingen zijn, bevestigt dat Q-go de juiste en strategische partner is om KANA te completeren."

"Met Kahuna zijn we verzekerd van een zeer professionele partner met de juiste expertise op het gebied van KANA en klantinteractie", vult Marcel Smit, CEO bij Q-go, aan. "Door de aanvulling van de KANA-suite met onze Natural Language Search-technologie kunnen klanten nu in eigen woorden via de website communiceren. Dit heeft een aantoonbaar positief effect op de kwaliteit van de interactie. Kortom; de sleutel tot een hogere klanttevredenheid, beter inzicht en een hogere online conversie."

(346 woorden)

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Over Q-go
Q-go is een snelgroeiende internationale onderneming van Nederlandse oorsprong. De unieke Natural Language Search (NLS)-technologie van Q-go ondersteunt alle belangrijke Europese talen en zorgt ervoor dat mensen in hun eigen bewoordingen een vraag kunnen stellen via interactieve kanalen. De NLS-technologie van Q-go levert organisaties daardoor maximaal inzicht in het échte vraaggedrag van hun klanten of medewerkers. Q-go heeft vestigingen in Amsterdam, Bonn, München, Zürich, Madrid en Barcelona en ondersteunt organisaties als ING Postbank, PGGM, Deutsche Telekom, UWV, Deutsche Postbank, Unigarant, Fortis, La Caixa, BBVA en Telefonica.

Over Kahuna Business Solutions
Kahuna Business Solutions levert al ruim 9 jaar innovatieve toepassingen op het gebied van eCRM Business Consultancy , Business Intelligence & Monitoring en sinds kort e-Learning oplossingen waarmee organisaties grote aantallen klantcontacten effectiever en efficiënter kunnen afhandelen en managen en strategisch leren kan worden toegepast. Inmiddels behoort Kahuna Business Solutions op het gebied van oplossingen van klantinteractiesystemen en klanttevredenheidsoplossingen tot de top drie leveranciers en beschikt over een groot scala tevreden referenten, zoals: Gemeente Tilburg, Gemeente Ede, de Tweede Kamer, OXXIO, OHRA, PGGM en Vodafone, die gebruik maken van deze producten en diensten. Kahuna Business Solutions is de enige gecertificeerde preferred partner in de Benelux van de eCRM-oplossing KANA. Daarnaast gecertificeerd CRM implementatie partner van Trinicom, gecertificeerd partner van Inforay de Business Intelligence oplossing voor de callcenter branche en gecertificeerd partner van OutStart voor e-Learning en kennismanagement oplossingen, gespecialiseerd voor de callcenter branche.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Maud Geerbex of Jurriaan de Reu van LEWIS, Global Public Relations: Tel: + 31 (0) 40 235 46 00
Fax: + 31 (0) 40 235 46 01
E-mail: maudg@lewispr.com, jurriaandr@lewispr.com
Web: http://www.lewispr.com

LEWIS - Global Public Relations

Hoevenweg 29
5652 AW Eindhoven
Nederland

Tel: +31 40 235 46 00
Fax: +31 40 235 46 01
Web: www.lewispr.com
Agency blog: www.lewis360.com