Ingezonden persbericht


Persbericht

Nationaal Biometrie congres: programma is compleet

Utrecht, 2 mei 2007 - Biometrie begint een steeds grotere rol tee krijgen in het dagelijkse leven: als reiziger kan men middels een irisscan sneller langs de paspoortcontrole. Bij de videotheek krijg je een film alleen als je vingerafdruk klopt en hooligans worden bij de ingang van een stadion op basis van een gezichtscan uit de massa gehaald. Maar is het in de praktijk werkelijk zo makkelijk om in elke situatie een biometrisch systeem in de veiligheidsketen in te zetten?

Stichting Media Plaza organiseert op dinsdag 22 mei aanstaande het Nationaal Biometrie congres om awareness te creëren. Tijdens dit congres staan de stand van zaken, ontwikkelingen en toepassingen van biometrie centraal. Het congres vindt plaats in de Media Plaza, Jaarbeurs Utrecht.

In het plenaire gedeelte van het Nationaal Biometrie congres vertellen diverse sprekers over de status, ontwikkelingen en (on-)mogelijkheden van biometrie. Prof. dr. mr. Jan Grijpink, voorzitter van Nederlands Biometrie Forum, schetst in het kort een beeld van de maatschappelijke uitdagingen van biometrie. Daarnaast licht hij de rol van het Nederlands Biometrie Forum toe. Asker Bazen, directeur van Uniqkey Biometrics, vertelt over de status en ontwikkelingen van biometrie vanuit een technisch oogpunt. Ph.D Stephanie Moro, projectleider bij TNO, gaat in op de praktische overwegingen, succesfactoren, randvoorwaarden en struikelblokken van biometrie. Doel is om de bezoekers een realistische kijk op biometrische systemen te geven. Ton van der Putte, senior security consultant van Atos Origin, spreekt over het foppen van vingerafdruksensors door middel van nagemaakte vingerafdrukken. 's Middags zijn er verschillende workshops met praktische cases per branche, zoals voorbeelden van biometrie bij de gemeente Epe en Schiphol Airport. Het congres wordt afgesloten met een discussie over de do's en dont's rondom biometrie.

Het Nationaal Biometrie congres is gericht op ICT en security professionals en facility managers die onder andere werkzaam zijn in de volgende branches: transport en logistiek, onderwijs en wetenschap, gezondheidszorg, financiële dienstverlening en overheid. Inschrijven via www.mediaplaza.nl/seminar/biometrie. De deelnamekosten voor dit congres bedraagt ¤ 499,- eexcl. BTW.

Noot aan de redactie

Stichting Media Plaza stelt zich ten doel inspiratie, innovatie en verandering met behulp van ICT binnen Nederland op gang te brengen. Media Plaza fungeert als een kennisknooppunt waar de mogelijkheden van ICT-gerelateerde trends, thema's en technologie in waardeketens inzichtelijk wordt gemaakt. Media Plaza voorziet in voorlichting en kennisoverdracht door onder andere (interactieve) programma's, trainingen en seminars voor meer dan 30.000 managers per jaar. Onder het motto 'waar inspiratie innovatie wordt' laat Media Plaza zien en beleven welke vraag er leeft in de markt en welke hulp ICT hierbij kan bieden. Meer informatie: www.mediaplaza.nl.

De pers kan kosteloos deelnemen aan dit congres.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Mariëlle Kaanders, afdeling Marketing Communicatie.

Telefoon: 030 291 4125.
E-mail: marielle.kaanders@mediaplaza.nl