Ingezonden persbericht


Yvonne van der Werf wordt senior business consultant bij TietoEnator

Versterking in de top op het gebied van klantcontactoplossingen

Amersfoort, 22 mei 2007 - Yvonne van der Werf (47) verruilt KPN Telecom voor TietoEnator Digital Innovations. Van der Werf wordt senior business consultant bij de Nederlandse vestiging van het Finse TietoEnator, dat expert is op het gebied van serviceverlenings- en verkoopprocessen. Van der Werf heeft bij KPN Contact ruime ervaring opgedaan met klantcontactoplossingen en dat sluit goed aan bij de sterke vraag die TietoEnator Digital Innovations in die markt ontmoet. Met de aanstelling van Van der Werf kan TietoEnator haar business consultancy-team in de top versterken en beter aan de marktvraag tegemoet komen.

Yvonne van der Werf zal zich bezighouden met het opstellen en realiseren van klantcontactstrategieën; het inrichten en optimaliseren van bedrijfsprocessen; het definiëren van systeemeisen voor contactcenter- en self service-kanalen; en het begeleiden van klanten bij selectie- en implementatietrajecten op het gebied van contactcentra- en CRM-systemen.

Ervaring
Voor haar komst naar TietoEnator was Van der Werf elf jaar werkzaam bij KPN Contact, waar zij veel ervaring en kennis heeft opgedaan op het gebied van klantcontactoplossingen. Van der Werf heeft diverse leidinggevende functies bekleed waaronder functies als quality specialist (verantwoordelijk voor implementatie van de voor callcenters specifieke besturingsmethodiek COPC), client service manager (verantwoordelijk voor de kwaliteit en continuïteit van de dienstverlening aan de opdrachtgevers), process specialist (verantwoordelijk voor beschrijving en verbetering van bedrijfsprocessen), manager after sales zakelijke markt, als manager factuurservice zakelijke markt en als trainer.

Marc Verhage, manager van de Business Consultancy-afdeling zegt: "Dit jaar zijn we het team fors aan het uitbreiden. Met Yvon halen we iemand binnen die de callcenter-wereld kent als haar broekzak. Ook haar COPC en informatiemanagement-ervaring is een waardevolle aanvulling op het team Business Consultants. We zien haar komst dan ook als een goede stap in onze groeistrategie."

Voor haar werkzaamheden bij KPN Contact, was Yvonne van der Werf zeventien jaar lang zelfstandig ondernemer.

Over TietoEnator
TietoEnator Digital Innovations (DI) is expert op het gebied van serviceverlenings- en verkoopprocessen van grote ondernemingen. TietoEnator DI verzorgt de optimale inrichting van contactcenters, crm en selfservice en stroomlijnt die met de achterliggende bedrijfsprocessen. Diensten omvatten advies en ontwikkeling; implementatie; beheer; en ondersteuning van klantcontactoplossingen. Tot de klanten van TietoEnator DI Nederland behoren grote financiële instellingen, telecomaanbieders, energiemaatschappijen en overheidsinstellingen.

De Nederlandse vestiging is in 1993 opgericht en gevestigd in Amersfoort. Het hoofdkantoor van TietoEnator bevindt zich in Finland. Hier bevindt zich ook het pan-Europese expertisecentrum, waar TietoEnator DI haar kennis en ervaring op het gebied van contactcenters, crm en selfservice bundelt. Het bedrijf telt wereldwijd 15.000 medewerkers en behaalde in 2006 een netto omzet van ruim 1,6 miljard euro. Meer informatie is te vinden op www.tietoenator.nl.



Ingezonden persbericht