Ingezonden persbericht


Clickbeurs.nl groter, mooier en effectiever

Amsterdam, 21 mei 2007 - Vacaturesite totaljobs.nl introduceert voor het tweede achtereenvolgende jaar clickbeurs.nl, de online carrièrebeurs die van 22 mei tot 1 juli wordt georganiseerd. Deze beurs biedt studenten en starters op de arbeidsmarkt de mogelijkheid om potentiële werkgevers direct online te ontmoeten. Vergeleken met traditionele beurzen is clickbeurs.nl voordeliger, sneller en effectiever. Clickbeurs.nl komt dit jaar tot stand in samenwerking met Hyves.nl.

Vorig jaar was clickbeurs.nl al een groot succes met 150.000 bezoekers én een internationale prijs. De Innovatieve Online Marketing Award van Onrec werd gewonnen in de categorie 'Generieke sites'. Deze prijs is een erkenning voor organisaties, werkzaam in e-recruitment, die een indrukwekkende prestatie geleverd hebben betreffende online verkoop en promotie.

Het grote voordeel ten opzichte van traditionele beurzen is dat clickbeurs.nl gedurende 6 weken, 24 uur per dag te bezoeken is. Verder is de beurs niet alleen via de homepage en totaljobs.nl te bereiken, maar ook rechtstreeks via hyves.nl, dé site die vooral starters, studenten en young professionals gebruiken en de doelgroep vormen voor clickbeurs.nl. Daarnaast worden diverse media ingezet om de doelgroep te bereiken, zoals print, radio en online. Bedrijven met een stand op de clickbeurs.nl helpen pro-actief mee aan de promotie van de beurs.

Clickbeurs.nl is dit jaar nog groter, mooier en effectiever. Er zijn 39 stands te bezichtigen met verschillende toonaangevende bedrijven, zoals: Tempo Team, Fortis, Free Record Shop, Vedior en Politie Amsterdam. Clickbeurs.nl biedt naast virtuele beursstands ook vele extra's, zoals bedrijfsvideo's en chatten. Hierdoor kunnen bezoekers op een innovatieve en effectieve manier op zoek gaan naar en in contact komen met potentiële werkgevers en kandidaten. De stands zijn onderverdeeld in de volgende sectoren:
* Banken & Financiën / Advocatuur

* Sales / Marketing

* Arbeidsbemiddeling

* Secretarieel & Administratief / Gezondheidszorg
* Detailhandel / Horeca / Toerisme

* IT / Techniek & Industrie

* Overheid

* Luchtvaart / Logistiek

Clickbeurs test
Als speciale attractie voor clickbeurs.nl is de clickbeurs test ontwikkeld. Met deze test kunnen vrienden en collega's elkaar beoordelen in het werk. De resultaten van de test worden symbolisch weergegeven in de vorm van dieren, zoals: een stresskip, een haantje de voorste, een koele kikker, een sluwe vos, etc.

Clickbeurs.nl
Kijk voor een demo op clickbeurs.nl demo of ga naar www.clickbeurs.nl om de beurs live te bezoeken.

Over totaljobs.nl
Totaljobs.nl is een generieke vacaturesite van Reed Elsevier met gemiddeld 750.000 bezoeken en 500.000 unieke bezoekers per maand. Totaljobs.nl publiceert maandelijks gemiddeld 35.000 nieuwe vacatures en biedt werkgevers de mogelijkheid vacatures te plaatsen en kandidaten te zoeken in de uitgebreide CV-database. Werkzoekenden kunnen gratis het vacatureaanbod bekijken en online solliciteren.

Over Hyves.nl
Hyves.nl is het meest gebruikte online sociale netwerk van Nederland. Met circa 3,5 miljoen Hyvers in met name de leeftijd 18 - 30 jaar sluit deze groep goed aan bij de doelgroep van clickbeurs.nl en bij werkzoekenden met 0 tot 4 jaar werkervaring.

Over Urbanology
Urbanology is een crossmediaal reclamebureau dat effectieve campagnes ontwikkelt waarbij timing, inzet en overtuiging essentieel zijn. Zij verzorgen de ontwikkeling van de clickbeurs.nl.

Meer informatie:
Mark van de Sande, Marketing Manager totaljobs.nl, tel. (020) 515 9015.