Ingezonden persbericht


P E R S B E R I C H T

Zeer succesvol boekjaar voor Allbecon Olympia

Düsseldorf, 22 mei 2007 Allbecon Olympia AG kijkt terug op een succesvol boekjaar 2006. Sinds 15 mei 2007 worden de aandelen onder de nieuwe vermelding WKN A0L BKV (ISIN DE000AOLBKV8) op de officiële markt aan de effectenbeurs van Frankfurt (General Standard) verhandeld.

De pro-forma omzet van het Allbecon Olympia concern steeg met 28,1 % tot 351,1 miljoen euro. De pro-forma EBIT nam met 17,3 % toe tot 10,4 miljoen euro. De pro-forma EBIT-marge bedraagt hierdoor 3,0 %.

Allbecon Olympia AG is voortgekomen uit de fusie van het Duitse Allbecon AG en de Nederlandse Olympia Uitzendgroep B.V. Voor de transparantie en de vergelijkbaarheid zijn de pro-forma gegevens voor het boekjaar 2006 opgenomen. Deze omvatten zowel de Allbecongroep als ook de Olympiagroep, telkens voor een periode van twaalf maanden.

Marcel B. F. Slaghekke, CEO, licht toe: "We hebben een spannend boekjaar 2006 afgesloten: onze organische groei was succesvol en bovendien hebben we de fusie tussen Allbecon en Olympia afgerond. Reeds nu wordt duidelijk dat de verwachte voordelen uit de fusie ook werkelijkheid zullen worden. Dat komt al tot uiting in de cijfers van het eerste kwartaal."

Goede start van het huidige boekjaar
De stijgende trend van het vorige jaar heeft zich in het eerste kwartaal van 2007 voortgezet. De omzet steeg met 22 % tot 90,7 miljoen euro, de EBIT nam toe met 33 % tot 3,0 miljoen euro.

Strategie gebaseerd op vier pijlers
Door de totstandkoming van Allbecon Olympia AG is een Europees netwerk van dienstverleners op het gebied van personeelsdiensten ontstaan, met meer dan 17.000 medewerkers binnen een netwerk van meer dan 180 vestigingen in zeven landen. Allbecon Olympia biedt als enige Europese uitzendorganisatie een volwaardig franchiseconcept aan. De onderneming is actief op een markt die uitermate aantrekkelijk is en dynamisch groeit. Dankzij de nieuw ontwikkelde groeistrategie wil Allbecon Olympia sneller groeien dan de markt en zijn winst verbeteren.

De strategie is voornamelijk gebaseerd op vier pijlers: uitbouw van een netwerk van vestigingen over een uitgestrekt gebied, ontwikkeling van en verbintenissen met getalenteerde medewerkers en franchise-ondernemers, optimalisatie van de processen voor oplossingen op maat voor de klant en verbetering van de klantenportfolio. Een belangrijke drijfkracht achter de groei is het franchiseconcept, dat vorig jaar in Nederland tot beste Franchiseformule werd verkozen. Het zwaartepunt ligt dan ook in de opening van nieuwe franchisevestigingen.

Sterke groei gepland
Voor het volledige boekjaar 2007 streeft Allbecon Olympia naar een omzet van meer dan 400 miljoen euro. Ondanks de geplande investeringen, in het kader van de groeistrategie, moet de EBIT-marge eveneens verder stijgen. In de tweede helft van 2007 gaan de deuren open van de eerste franchisevestigingen in Duitsland, Spanje en Italië. Vanaf 2008 moet de groei nog verder toenemen.

Over Allbecon Olympia AG
Allbecon Olympia AG is een Europese dienstverlener op het gebied van personeelsdiensten met activiteiten in zeven landen. Het hoofdkantoor is gevestigd in Düsseldorf, Duitsland. De ondernemerszin, gestimuleerd door de kenmerkende franchiseformule, maakt het bedrijf tot een betrokken partner voor medewerkers en klanten. Het doel is om waardevolle tijdelijke werkrelaties tot stand te brengen tussen uitzendkrachten en opdrachtgevers. Begin 2007 bestond het netwerk van Allbecon Olympia uit meer dan 180 vestigingen in Duitsland, Italië, Nederland, Polen, Portugal, Spanje en Zwitserland en meer dan 17.000 medewerkers.

Voor meer persinformatie:
Allbecon Olympia AG
John Dithmar Menge
Tel. +49 221 86 29 86 0
Fax. +49 211 86 29 86 99
e-mail: j.menge@allbecon.de

Kirchhoff Consult AG
Dr. Kay Baden
Tel. +49 40 60 91 86 39
Fax. +49 40 60 91 86 71
e-mail: baden@kirchhoff.de


---- --