GfK en Goodies lanceren de Goodies monitor
25.05.2007 / 09:38 / Rubriek: Economie / Organisatie: Solidaridad
Solidaridad
Persuitnodiging/Persbericht
Rotterdam/Dongen, 25 mei 2007
GfK en Goodies lanceren de Goodies monitor
Eindelijk helder zicht op de bewuste consument
GfK Panel Services Benelux bv en Goodies Media & Awareness werken samen aan de
ontwikkeling van de GfK Goodies monitor: de vinger aan de pols van de bewuste consument.
Duurzaamheid speelt een sterk toenemende rol van betekenis in de economie. Producenten en
consumenten laten zich in toenemende mate leiden door beginselen van duurzaamheid.
Marktonderzoek naar de potentie van duurzame producten en diensten is van belang om
verduurzaming van de economie te ondersteunen. De GfK Goodies monitor wordt stap voor
stap opgebouwd. Eerst door onderzoek ter bepaling van de doelgroep met de meeste potentie
voor verduurzaming van het gedrag. In de zomer van 2007 start de eerste van een reeks
metingen van het consumptiegedrag. Zo ontstaat een steeds nauwkeuriger beeld van de
ontwikkeling van duurzaam consumptiegedrag in de tijd. Doel, strategie en methodiek van
de monitor worden bij de lancering op 6 juni a.s. verder toegelicht. De monitor wordt
gelanceerd op het congres van MVO Nederland over 'Het nieuwe ondernemen'.
Geïnteresseerde media en bedrijven zijn bij deze uitgenodigd de lancering bij te
wonen.
Wat: Lancering GfK Goodies monitor
Waar: Congres Het nieuwe ondernemen van MVO NL, Nieuwegein Business Center, Blokhoeve 1,
Nieuwegein
Wanneer: woensdag 6 juni 16.30-17.15 uur
Wie: Lianne van der Wijst GfK Panel Services Benelux en Bram Verkerke Goodies
Hoe: Inschrijven voor de lancering kan nog op www.het-nieuwe-ondernemen.nl
Bundeling van krachten
Marktonderzoekbureau GfK Panel Services Benelux bv en crossmedia uitgeverij Goodies
bundelen hun krachten bij de ontwikkeling van de GfK Goodies monitor. Dit leidt in
meerdere opzichten tot een uniek marktonderzoekinstrument. De GfK Goodies monitor is
gebaseerd op:
- Gedegen marktonderzoek van GfK naar duurzaam gedrag
- Segmentatie op basis van waarden en normen van de doelgroep
- Koppeling consumentenhouding met consumenten winkel- en koopgedrag (GfK ConsumerScan)
- Tien jaar ervaring met het Euro Socio Styles model in het Europese GfK netwerk
Goodies is in staat de kennis over de doelgroep te koppelen aan moderne communicatie met
de doelgroep: crossmediale interactieve communicatie met Goodies.nl, Goodies magazine,
Goodies TV en Goodies lifestyle events. Goodies is daarmee een gericht marketing en
reclamepodium voor bedrijven met een duurzame propositie. Goodies is als uitgever ook
uniek vanwege de ideële bedrijfsdoelstelling: verbreding van de markt voor duurzame
producten en diensten
Einde Persuitnodiging/Persbericht
Voor meer informatie neem contact op met:
GfK Panel Services Benelux bv, Lianne van der Wijst, 0162-384000,
lianne.van.der.wijst@gfk.nl
Goodies/Solidaridad: Bram Verkerke, 030-2720313, bram.verkerke@solidaridad.nl