Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Seminar: Business & Corporate Blogs, de marketingkracht van weblogs

30 mei 2007, Media Plaza, Utrecht

Meer dan 10 jaar geleden verscheen het eerste weblog, nu staat de teller op meer dan 70 miljoen. En elke dag komen er meer dan 120.000 blogs bij&..

Weblogs zijn instrumenten om direct contact te maken met je klant en snel te reageren. Ze kunnen gebruikt worden voor zowel interne als externe communicatie. Naast de corporate blogs die geïnitieerd worden door een bedrijf, onderscheiden we ook business blogs waarbij het bloggen zelf de core business is.

Steeds meer Nederlandse bedrijven beginnen een blog maar het niveau valt vaak tegen; de inhoud is meestal gericht op het aanprijzen van het eigen product of dienst. In de praktijk levert dit vaak negatieve reacties op terwijl het toch de bedoeling is om de eigen organisatie in een goed daglicht te zetten. Eerlijkheid en openheid zijn belangrijke voorwaarden voor een succesvol blog. Uit onderzoek van Lewis PR blijkt dat minder dan 5% van de bedrijven een corporate weblog heeft, maar veel bedrijven daar wel graag mee willen beginnen.

Media Plaza organiseert op 30 mei het seminar Business en Corporate Blogging. Tijdens dit seminar krijgt u een overzicht hoe je als bedrijf blogs effectief kunt inzetten, de nieuwe blogtools en de laatste ontwikkelingen.

Meer informatie: www.mediaplaza.nl/seminar/businessblogs


---



Ingezonden persbericht