Gemeente Leiden

Leiden scoort op het gebied van elektronische dienstverlening

De gemeente Leiden heeft op het gebied van elektronische dienstverlening goed gescoord. Het kabinetsstreven voor 2006 was 60%. Dit houdt in dat een gemeente 60% van haar dienstverlening ook via de website moet aanbieden. Leiden heeft met een scorecijfer van 65% de doelstelling ruimschoots behaald. De overheid als geheel haalde een scorecijfer van 61%.

Het verbeteren van de dienstverlening aan burgers en bedrijven is een belangrijke doelstelling van het kabinet. De overheid wil daarom de administratieve lasten van burgers en bedrijven verminderen met 25%. De elektronische dienstverlening levert hier een belangrijke bijdrage aan. Immers, burgers en bedrijven kunnen altijd gebruik maken van diensten die aangeboden worden via internet. Ongeacht waar ze zich bevinden of hoe laat het is.

Voor de gemeente Leiden is het belangrijk de dienstverlening via de website van de gemeente (www.leiden.nl/gemeente) nog meer uit te breiden. Op dit moment kan iedereen bij het Digitaal loket al terecht voor een aantal zaken zoals verhuizingen, uittreksels van de gemeentelijke basisadministratie (GBA), online bezwaar maken tegen gemeentelijke heffingen en het volgen van de status van bouwaanvragen. De komende tijd wil de gemeente het aantal producten van het Digitaal loket uitbreiden met onder meer het online afspraken maken voor bepaalde producten.

Nadere informatie:
Fons Delemarre, Bureau Communicatie, tel. (071) 516 50 55 / 06-54 72 58 18 of f.delemarre@leiden.nl
-----------------------
Persuitnodiging

---- --