Ingezonden persbericht


Persbericht

Paul bringmann elsevier retail personality 2007

Huizen, 6 juni 2007 -- Les Halles-directeur Paul Bringmann is door collega-retailers uitgeroepen tot Elsevier Retail Personality van het jaar 2007. De bedenker van de La Place-formule van Maxeda nam de prijs in ontvangst uit handen van Bert Boers, managing director van SAS Nederland, tijdens het vierde Nationaal Retail Overleg, dat gisteren werd gehouden in Wassenaar. Paul Bringmann wordt geprezen om zijn innovatieve aanpak bij het versmelten van horeca en retail.

Daarmee treedt Bringmann in de voetsporen van grootheden als Hans Breukhoven (CEO FRS Holding), Gerard Marsman (nu nog CEO Wehkamp), Ronald de Waal (CEO We International) en Ben Suidman (ex-CEO Hunkemöller) die de prijs in eerdere jaren wonnen. De Elsevier Retail Personality is gekozen door een jury van voormalige winnaars en andere deskundigen. Juryvoorzitter was prof. dr. ir. Kitty Koelemeijer. Zij is directeur van het cluster marketing en supply chain management van Nyenrode Business Universiteit. De nominaties zijn mede tot stand gekomen door een grote enquête, uitgevoerd door Q&A Research & Consultancy, onder de top honderd van Nederlandse retailers.

Bringmann is het brein achter de La Place-formule, die is ontstaan vanuit de restaurants bij de V&D warenhuizen. Intussen is de formule al goed voor 20 procent van de omzet van de warenhuizen en heeft het een expansie meegemaakt naar onder meer zelfstandige wegrestaurants en de stations. Met de Mangerie-vestigingen gaat de formule intussen de slag aan met onder meer supermarkten en snackbars. Voor het komende jaar staat internationale uitbreiding naar waarschijnlijk België op het programma. Bringmann: 'Toen ik hoorde dat ik genomineerd was, dacht ik: foute boel, omdat mijn baas Tony DeNunzio ook bij de kandidaten zat. Ik vind niet dat ik de prijs verdiend heb, maar ben er wel erg trots op.' Hij ontving bloemen en een speciaal voor deze gelegenheid ontworpen beeldje, dat de houding van de ontvanger symboliseert: open staan voor nieuwe ideeën en ontwikkelingen en verder kijken dan collega's en concurrenten.

Over Elsevier Retail
Elsevier Retail is het magazine voor retailmanagement in Nederland en onderdeel van multimedia-uitgeverij Reed Business. Elsevier Retail is organisator van het Nationaal Retail Overleg, de jaarlijkse ontmoetingsplek voor beslissers in de retailsector. Daarnaast organiseert het merk samen met Q&A de verkiezing Beste Winkelketen van Nederland, waar vorig jaar ruim 400.000 consumenten hun stem uitbrachten op de winkelketen van hun keuze. Meer informatie staat op www.elsevierretail.nl.

Over SAS
SAS is exclusief sponsor van de uitreiking en marktleider op het gebied van business intelligence-software en dienstverlening. Meer dan 43.000 organisaties gebruiken SAS- software om hun prestaties te verbeteren door grote hoeveelheden gegevens inzichtelijk te maken om zo sneller accurate zakelijke beslissingen te nemen; winstgevender relaties te ontwikkelen met leveranciers en klanten; wet- en regelgeving na te leven; baanbrekend onderzoek te verrichten en betere producten te ontwikkelen. SAS biedt naast branchespecifieke ook generieke oplossingen en is toonaangevend in data-integratie, data-opslag en geavanceerde business intelligence toepassingen vanuit een enterprise intelligence platform.

SAS levert haar klanten al sinds 1976 The Power to Know. De onderneming groeit continu en is vanaf de oprichting winstgevend. Jaarlijks investeert SAS 26 procent van de omzet in Research & Development; meer dan het dubbele van wat concurrenten investeren. Wereldwijd werken ruim 10.000 medewerkers bij SAS, van wie 3.400 in Europa. SAS is sinds 1986 actief in Nederland. Het Nederlandse kantoor is gevestigd in Huizen op landgoed 'Oud-Bussem', waar ruim 100 medewerkers werken. Meer informatie is te vinden op www.sas.com/nl.

Meer informatie voor de pers:
SAS Institute B.V.
Susan Roos
t: (035) 699 68 47
e: susan.roos@snl.sas.com

PublieksWerk B.V.
Marije Verdouw
t: (020) 486 21 39
e: sas@publiekswerk.nl