Uitzendorganisatie Intergom verder onder naam Axxicom
06.06.2007 / 16:16 / Rubriek: Binnenland / Organisatie: Creative venue
Creative venue
Schiedam, 6 juni 2007
Uitzendorganisatie ziet forse groei in procesovernames en als regionale speler MKB
Nieuwe naam 'Axxicom' symbool groeistrategie Intergom
Intergom, de personele divisie van Facilicom Services Group uit Schiedam, gaat verder
onder nieuwe naam: Axxicom. De nieuwe naam weerspiegelt volgens de directie beter de
kernactiviteiten en strategie van het bedrijf dat de komende jaren als regionaal
uitzendspecialist en nichespeler bij procesovernames wil groeien. Axxicom werd in 1995
opgericht als 'intern uitzendbureau' voor de eigen activiteiten van moederbedrijf
Facilicom Services Group. In 2006 realiseerde de onderneming met ruim 400 medewerkers,
binnen het concern, een autonome omzet van circa 16 miljoen euro. Axxicom wil binnen 3
tot 5 jaar haar omzet verdubbelen.
Bij aanvang richtte Axxicom zich op interne uitzenddiensten binnen het moederconcern voor
divisies zoals Trigion Beveiliging, Gom Schoonhouden en Prorest Catering. Later kwamen
daar detachering en uiteindelijk outsourcing bij. De laatste vier jaar groeide Axxicom
vooral door zich te richten op dit laatste, het overnemen van deelprocessen van
opdrachtgevers en deze voor eigen rekening en risico uit te voeren. Een duidelijk
zichtbaar voorbeeld hiervan is te vinden op Luchthaven Schiphol (Axxicom Airport Caddy).
Deelprocessen
Inmiddels zijn de bedrijven Facility P&O Services, Werving & Selectie, Axxicom
Airport Caddy en Axxicom Publieksservices als zelfstandige bedrijfsonderdelen actief en
succesvol in hun specifieke domein. Facility richt zich op de invulling van vacatures op
hoger- en topkader niveau binnen de facilitaire branche. Axxicom Airport Caddy begeleidt
onder meer passagiers met een verminderde mobiliteit en alleenreizende kinderen op
Luchthaven Schiphol. Axxicom Publieksservices biedt turn-key oplossingen bij de inzet van
personeel binnen theaters en musea in Nederland (onder meer de Doelen Rotterdam).
Groei
Onder de naam Axxicom wil het bedrijf vooral verder groeien met het overnemen van
deelprocessen van opdrachtgevers. Directeur Simone Schraepler licht toe: 'We willen onze
omzet verdubbelen naar een niveau van 25 miljoen euro in 2010. Dat kan heel goed als we
weten te profiteren van de toonaangevende rol die onze holding als 'maincontracting'
partij heeft. Combineer dat met de kennis en de rol van onze zusterbedrijven in
specifieke disciplines en er ontstaat een uniek aanbod. Er is nog erg veel te doen in de
optimalisering van diverse soorten dienstverlening.
Het optimaliseren en efficiënt uit handen nemen van facilitaire diensten is de
specialiteit van moederbedrijf Facilicom Services Group dat bijna 28.000 medewerkers
heeft en onder meer actief is in de sectoren catering, beveiliging, schoonmaken, bouw,
installatietechniek en facilitaire consultancy. Axxicom zal zich de komende jaren richten
op alle soorten van dienstverlening buiten deze specialismen.
President directeur H. Gennissen van Facilicom Services Group ziet voor Axxicom grote
mogelijkheden en groeikansen: 'Juist door de proceskennis die we als groep hebben, is
Axxicom als gespecialiseerde personeelorganisatie optimaal gepositioneerd om 'niche'
dienstverlening over te nemen van bedrijven en dit efficiënter en dus goedkoper op
tegen een betere kwaliteit dan dat bedrijven dat zelf zouden kunnen. Onze airport
services zijn daar een voorbeeld van maar bijvoorbeeld ook repro- en
'fulfilment'-activiteiten of gespecialiseerde operationele taken in de zorgsector en het
onderwijs passen daarin.
Van Airport Caddy tot Thuishulp
Naast airport services die ook in internationale belangstelling staan bij buitenlandse
vliegvelden, is het bedrijf ook al volop actief in de thuiszorg, bijvoorbeeld het
schoonmaken en voorbereiden van maaltijden als onderdeel van thuiszorg. Daar is volgens
Schraepler veel efficiency en kwaliteitswinst te halen voor thuiszorgorganisaties. 'Als
het ons lukt om beveiliging en schoonmaak op basis van outputgerichte contracten
succesvol te doen, waarom zouden we dan de huishoudelijke zorg niet op die manier kunnen
inrichten? Hulpbehoevenden krijgen dan niet twee uur schoonmaak per week toegewezen maar
iedere week de zekerheid van een schoon huis. Dat is een wezenlijk andere benadering. Wij
bepalen dan zelf hoe lang we daar voor nodig hebben en wat we waar daar voor doen. We
weten hoe we goede mensen kunnen vinden, hoe we processen moeten organiseren en hoe we
dat kostenefficiënt kunnen aanbieden. Dat biedt zeer veel perspectief op allerlei
terreinen van dienstverlening'.
Beeldmateriaal (vrij van rechten te gebruiken), bijschrift bij logo:
'Het logo van Axxicom is integraal onderdeel van de huisstijl van moederbedrijf Facilicom
Services Group en toont een herkenbare bloedverwantschap met holdingdochters Trigion
Beveiliging, Gom Schoonhouden, Prorest Catering en Breijer Bouw '
Noot aan de redactie:
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Axxicom
Simone Schraepler - directeur
T 010 - 298 1111, E schraepler@Axxicom.nl
Woordvoering Facilicom Services Group
Frank Witte - woordvoerder
T 020 4525225, E f.witte@creativevenue.nl
Over Axxicom Personeelsdiensten
Axxicom is in 1995 opgericht als 'intern uitzendbureau' voor de eigen activiteiten van
Facilicom Services Group in Nederland. Axxicom is zich echter voornamelijk gaan richten
op het invullen van de aanvragen welke door externe opdrachtgevers werden ingediend. Zo
is Axxicom Uitzendbureau in haar huidige vorm ontstaan. Binnen Axxicom Personeelsdiensten
zijn inmiddels ook bedrijven als Facility P&O Services, Werving & Selectie,
Axxicom Airport Caddy en Axxicom Publieksservices actief. Facility richt zich op de
invulling van vacatures op hoger- en topkader niveau binnen de facilitaire branche.
Axxicom Airport Caddy begeleidt onder meer passagiers met een verminderde mobiliteit en
alleenreizende kinderen op Luchthaven Schiphol. Axxicom Publieksservices richt zich op de
inzet van personeel binnen theaters en musea in Nederland.