KPN NV

Overleg nieuwe CAO voor contact centers vastgelopen | | |

|                                                |                               |
Het eind november vorig jaar gestarte overleg tussen KPN Contact, SNT en de vakbonden over een nieuwe CAO voor het personeel van de contact centers is vastgelopen. De bonden AbvaKabo, CNV Publieke Zaak en de Bond van Telecompersoneel gaan niet akkoord met het aanbod voor een structurele verhoging van de salarissen dit jaar van 2% en een variabele beloning van 2,5 tot 4 % voor volgend jaar. Daarnaast konden medewerkers gebruik maken van de mogelijkheid om 92 uur aan vrije tijd in te ruilen voor extra variabele beloning. De vakbonden eisen zowel voor 2007 en 2008 een salarisverhoging van 2,5% plus een eenmalige uitkering van 0,5%.

KPN Contact en SNT betreuren dat, ondanks verregaande tegemoetkoming aan de eisen van de bonden, niet tot overeenstemming kon worden gekomen. Onafhankelijk onderzoek naar de concurrentiepositie van de beide bedrijven geeft aan dat andere contact centerbedrijven vanwege beperktere arbeidsvoorwaarden tegen aanzienlijk lagere kosten kunnen werken. Oorspronkelijk werd bij de onderhandelingen daarom ingezet op een nullijn. De wensen van de bonden volledig inwilligen, zet de werkgelegenheid bij de beide bedrijven direct op het spel. De bonden beraden zich nu op acties.

Het reeds langlopende overleg met de verschillende bonden heeft zich meestentijds gekenmerkt door een positieve en constructieve sfeer. Juist met het oog op de werkgelegenheid hopen KPN Contact en SNT dat de bonden het aanbod van KPN heroverwegen en af zien van acties.


-----------------------
Persbericht

|Datum                  |
|6 juni 2007            |
|Nummer                 |
|042                    |
|Hoort bij       |
|persbericht van |
|6 juni 2007     |
|Nummer          |
|042             |
2 van 1


---- --