TomTom campagne OneXL Europees op Zoom.in


Elja Polak, (Mediaedge:cia): "Sneller resultaat met slimme preroll oplossingen"

AMSTERDAM, 20070606 -- TomTom startte deze week op Zoom.in de grootste online videocampagne van Europa ooit. Mediaedge:cia, vanuit Nederland verantwoordelijk, heeft er bewust voor gekozen om de One XL campagne over het volledige Europese netwerk van Zoom.in te positioneren door het vertonen van pre-roll advertising.

Volgens Elja Polak, van Mediaedge:cia biedt de preroll niet alleen de mogelijkheid om offline media te integreren met online, maar worden ook sneller de campagnedoelstellingen behaald met een lagere contactfrequentie dan een "standaard" rectangle vereist. "Voor onze adverteerders moeten we steeds slimmere en impactvollere uitingen inzetten die de zichtbaarheid en effectiviteit van de campagne vergroten."
Zes miljoen mensen krijgen de campagne te zien in Nederland, Belgie, Frankrijk, Spanje, Italië en Duitsland.

Mediaedge:cia is verantwoordelijk voor het strategisch advies, inkoop en uitrol van de campagne en onderzoeksbureau Memo2 is verantwoordelijk voor het meten van de campagne effecten door middel van een uitgebreide tracking. Hiermee krijgt TomTom direct inzicht in de effecten van de campagne in heel Europa. De campagne loopt tot en met 22 juli.

"Verkoop in meerdere landen tegelijk van high-impact pre-roll advertising, gecombineerd met effectmeting is precies de meerwaarde die Zoom.in geeft aan internationale adverteerders. Vanuit een centraal punt wordt een campagne Pan-europees ingekocht en gemeten, met in dit geval TomTom in de
driving seat. Gemak, controle en resultaat in een kwalitatief
internationaal netwerk dus", aldus Michiel Plugge, Sales & Marketing Manager van Zoom.in.

Zoom.in is in zeven Europese landen actief en biedt dagelijks 150 nieuwsclips aan in acht talen. Meer dan 400 vooraanstaande sites in Europa zenden het programma aanbod van Zoom.in uit. Op dit moment bereikt Zoom.in dagelijks rond de 350.000 kijkers.