VNU Media verdient meer door enorme succes Tweakers
06.06.2007 / 00:03 / Rubriek: Binnenland / Organisatie: Creative venue
Creative venue
Technologie website breekt nu door
SUCCES TWEAKERS VERSTEVIGT POSITIE VNU MEDIA OP ICT MARKT
Haarlem, 6 juni 2007 - VNU Media heeft afgelopen jaar fors kunnen profiteren van
technologiesite Tweakers.net die het bedrijf begin 2006 overnam. De inkomsten stegen
significant door toegenomen interesse van adverteerders in het bereik van inmiddels meer
dan 2 miljoen unieke bezoekers per maand. Naast de van origine hard-core PC hobbyisten
bezoeken steeds meer professionele ICT gebruikers en consumenten de site om de bijna
onuitputtelijke 'content' te raadplegen. Mede daardoor is Tweakers een krachtig
interactief platform geworden voor adverteerders die ICT professionals willen rekruteren
en met in technologie geïnteresseerde groepen willen communiceren.
VNU Media verwacht in 2007 een verdubbeling van de omzet omdat adverteerders steeds meer
belangstelling hebben voor het bereik, de bezoekersprofielen en online diensten die
Tweakers biedt. Vandaag presenteert VNU Media de geheel gerestylde Tweakers website
voorzien van drie nieuwe 'content channels' met informatie op maat voor hard-core PC
gebruikers, IT-pro's en consumenten. Daarnaast is de look-and-feel gebruiksvriendelijker
dan voorheen. Een nieuw vacatureplatform voor het plaatsen en zoeken van ICT vacatures
maakt inmiddels ook onderdeel uit van de site.
Volgens Erik Hoekstra, ceo van VNU Media, is het einde aan de groei van Tweakers nog lang
niet in zicht en zal het als uitgeefbedrijf blijven investeren in steeds meer 'content op
maat' voor geregistreerde bezoekers en nieuwe online markt- en bedieningsconcepten waarvan
ook de andere merken binnen het concern kunnen profiteren: 'Vrijwel niemand in Nederland
heeft enig idee welk bereik Tweakers.net heeft. Wonderlijk maar waar. We durven echter te
claimen dat als je als adverteerder ICT pro's, PC hobbyisten en mensen die van technologie
houden wilt bereiken je bij ons moet zijn. We weten namelijk precies wie wat leest. Dat is
interessant voor adverteerders en om samen op te kapitaliseren.'
Van origine was Tweakers een site met een sterk peer-to-peer en zelfs 'underground'
karakter. 'Dat is gebleven, maar bovenal is Tweakers hét platform geworden voor
wie actuele informatie zoekt op een breed terrein van hard- en softwareontwikkelingen,
consumentenelektronica en gaming', zo stelt Hoekstra. Inmiddels bloeien de tech-fora als
nooit tevoren. Dagelijks plaatsen duizenden geregistreerde gebruikers actief berichten.
Verder biedt de site nieuws, reviews, product surveys, is er de mogelijkheid om producten
te vergelijken en biedt het nieuwe vacatureplatform online permanent al meer dan duizend
actuele IT-vacatures.
Dat laatste past volledig in de strategie van VNU Media, dat haar toonaangevende rol op
het terrein van arbeidsmarktcommunicatie via Tweakers op de ICT-markt wil uitbouwen.
Hoekstra meent dat de overname van Tweakers ook andere positieve neveneffecten heeft.
'Het is de enige site waar niet alleen hobbyisten en andere geïnteresseerden, maar
ook echte pro's komen. Die combinatie van interessegroepen en de verbinding daarvan biedt
adverteerders nieuwe mogelijkheden', aldus Hoekstra.
Einde bericht
---
Over VNU Media
VNU Media, voorheen VNU Business Publications (VNU BP), is één van de
toonaangevende zakelijke uitgevers in Nederland. Vanaf maart 2007 is VNU Media onderdeel
van private equity onderneming 3i. De nieuwe naam markeert een terugkeer naar het echte
Nederlandse uitgeefbedrijf. De organisatie is met ruim 400 medewerkes in Nederland
marktleider in de recruitment markt. VNU Media heeft een sterk merkenportfolio met
Intermediair, IntermediairFW, IntermediairPW, IntermediairPubliekeZaken, CRN,
NationaleVacaturebank.nl, Management Team, Tweakers.net, Computable, Emerce, Computer
Idee, PCM, Power Unlimited, Gizmodo, Koopinfo, SchoenVisie, Sprout, Textilia,
TheInquirer.net en VNUnet. Met een snelgroeiende online portfolio is het bedrijf
inmiddels ook een leidende speler op het gebied van zakelijke online informatie.
Perscontacten
VNU Media
Erik Hoekstra, CEO Europe & Managing Director NL
Ceylonpoort 5-25, Haarlem
023 - 5463718
Creative Venue communicatieadvies & PR
Frank Witte
Pilotenstraat 37, Amsterdam
020 - 452 5225