VNU Media verdient meer door enorme succes Tweakers


06.06.2007 / 00:03 / Rubriek: Binnenland / Organisatie: Creative venue

Creative venue

Technologie website breekt nu door
SUCCES TWEAKERS VERSTEVIGT POSITIE VNU MEDIA OP ICT MARKT

Haarlem, 6 juni 2007 - VNU Media heeft afgelopen jaar fors kunnen profiteren van technologiesite Tweakers.net die het bedrijf begin 2006 overnam. De inkomsten stegen significant door toegenomen interesse van adverteerders in het bereik van inmiddels meer dan 2 miljoen unieke bezoekers per maand. Naast de van origine hard-core PC hobbyisten bezoeken steeds meer professionele ICT gebruikers en consumenten de site om de bijna onuitputtelijke 'content' te raadplegen. Mede daardoor is Tweakers een krachtig interactief platform geworden voor adverteerders die ICT professionals willen rekruteren en met in technologie geïnteresseerde groepen willen communiceren.

VNU Media verwacht in 2007 een verdubbeling van de omzet omdat adverteerders steeds meer belangstelling hebben voor het bereik, de bezoekersprofielen en online diensten die Tweakers biedt. Vandaag presenteert VNU Media de geheel gerestylde Tweakers website voorzien van drie nieuwe 'content channels' met informatie op maat voor hard-core PC gebruikers, IT-pro's en consumenten. Daarnaast is de look-and-feel gebruiksvriendelijker dan voorheen. Een nieuw vacatureplatform voor het plaatsen en zoeken van ICT vacatures maakt inmiddels ook onderdeel uit van de site.

Volgens Erik Hoekstra, ceo van VNU Media, is het einde aan de groei van Tweakers nog lang niet in zicht en zal het als uitgeefbedrijf blijven investeren in steeds meer 'content op maat' voor geregistreerde bezoekers en nieuwe online markt- en bedieningsconcepten waarvan ook de andere merken binnen het concern kunnen profiteren: 'Vrijwel niemand in Nederland heeft enig idee welk bereik Tweakers.net heeft. Wonderlijk maar waar. We durven echter te claimen dat als je als adverteerder ICT pro's, PC hobbyisten en mensen die van technologie houden wilt bereiken je bij ons moet zijn. We weten namelijk precies wie wat leest. Dat is interessant voor adverteerders en om samen op te kapitaliseren.'

Van origine was Tweakers een site met een sterk peer-to-peer en zelfs 'underground' karakter. 'Dat is gebleven, maar bovenal is Tweakers hét platform geworden voor wie actuele informatie zoekt op een breed terrein van hard- en softwareontwikkelingen, consumentenelektronica en gaming', zo stelt Hoekstra. Inmiddels bloeien de tech-fora als nooit tevoren. Dagelijks plaatsen duizenden geregistreerde gebruikers actief berichten. Verder biedt de site nieuws, reviews, product surveys, is er de mogelijkheid om producten te vergelijken en biedt het nieuwe vacatureplatform online permanent al meer dan duizend actuele IT-vacatures.

Dat laatste past volledig in de strategie van VNU Media, dat haar toonaangevende rol op het terrein van arbeidsmarktcommunicatie via Tweakers op de ICT-markt wil uitbouwen. Hoekstra meent dat de overname van Tweakers ook andere positieve neveneffecten heeft. 'Het is de enige site waar niet alleen hobbyisten en andere geïnteresseerden, maar ook echte pro's komen. Die combinatie van interessegroepen en de verbinding daarvan biedt adverteerders nieuwe mogelijkheden', aldus Hoekstra.

Einde bericht

---

Over VNU Media
VNU Media, voorheen VNU Business Publications (VNU BP), is één van de toonaangevende zakelijke uitgevers in Nederland. Vanaf maart 2007 is VNU Media onderdeel van private equity onderneming 3i. De nieuwe naam markeert een terugkeer naar het echte Nederlandse uitgeefbedrijf. De organisatie is met ruim 400 medewerkes in Nederland marktleider in de recruitment markt. VNU Media heeft een sterk merkenportfolio met Intermediair, IntermediairFW, IntermediairPW, IntermediairPubliekeZaken, CRN, NationaleVacaturebank.nl, Management Team, Tweakers.net, Computable, Emerce, Computer Idee, PCM, Power Unlimited, Gizmodo, Koopinfo, SchoenVisie, Sprout, Textilia, TheInquirer.net en VNUnet. Met een snelgroeiende online portfolio is het bedrijf inmiddels ook een leidende speler op het gebied van zakelijke online informatie.

Perscontacten
VNU Media
Erik Hoekstra, CEO Europe & Managing Director NL
Ceylonpoort 5-25, Haarlem

023 - 5463718

Creative Venue communicatieadvies & PR
Frank Witte
Pilotenstraat 37, Amsterdam

020 - 452 5225