Ingezonden persbericht


AGENDABERICHT

AGENDABERICHT JUNI

SAS bundelt ervaring en inzicht in Intelligence Briefings

Huizen, 31 mei 2007 -- SAS, marktleider op het gebied van Business Intelligence-software, organiseert in juni ´Intelligence Briefings´. SAS Intelligence Briefings zijn een reeks bijeenkomsten op het gebied van Business Intelligence. SAS bundelt haar jarenlange kennis en inzicht en deelt deze kennis graag met bestaande en toekomstige klanten.

Onderstaand een overzicht van de briefings:

Briefing: Business Intelligence
Datum: 7 juni (13.30 - 17:00 uur)
Locatie: SAS, Flevolaan 69, Huizen
Onderwerp: Tijdens deze briefing worden business intelligence-oplossingen besproken die data omzetten naar informatie. Deze informatie is voor alle medewerkers beschikbaar zodat eindgebruikers in staat zijn zelf hun vragen te beantwoorden, zonder kennis te hebben van de onderliggende infrastructuur. Van een ad hoc vraag of een standaardrapportage, tot een OLAP-analyse. Doelgroep: IT-managers, IT-professionals, eindgebruikers van rapportages

Briefing: Data Integratie: meer dan ETL
Datum: 7 juni 2007 (09.30 - 13:30 uur)
Locatie: SAS, Flevolaan 69, Huizen
Onderwerp: ETL en data-integratie liggen in elkaars verlengde. Maar data-integratie is meer dan de extractie, transformatie en het laden (ETL) van grote hoeveelheden data in een datawarehouse. Data-integratie zet data om naar informatie. Deelnemers horen tijdens deze intelligence briefing hoe SAS® Data Integration ondersteuning biedt op het gebied van datamanagementprojecten. SAS gaat namelijk een stap verder en zet informatie om in intelligentie waarmee gefundeerde, strategische beslissingen kunnen worden genomen. Doelgroep: IT-managers, Informatiespecialisten, IT-professionals

Briefing: Credit Scoring - meer dan modelbouw
Datum: 19 juni (10.00 - 14:00 uur)
Locatie: SAS, Flevolaan 69, Huizen
Onderwerp: Bij credit scoring wordt vaak gedacht aan het ontwikkelen van modellen voor bijvoorbeeld Probability of Default (PD) of Loss Given Default (LGD). Zodra een dergelijk model in productie is genomen, is het de vraag wanneer het model aangepast dan wel vervangen moet worden. Dit levert meteen ook een andere uitdaging op: hoe houdt men overzicht over alle modellen? Tijdens deze briefing wordt onder andere kennis overgedragen over het belang van data-integratie en datakwaliteit, over monitoring op reguliere basis, de invloed van Working Paper 14 van het Basel-comité en het beheren van de modellen. Doelgroep: IT-managers, analisten, riskspecialisten

Briefing: Marketing Optimization - de volgende generatie Customer Intelligence Datum: 21 juni (13.30 - 17:00 uur)
Locatie: SAS, Flevolaan 69, Huizen
Onderwerp: Omdat het speelveld van marketeers op alle fronten complexer en veeleisender wordt, neemt de behoefte aan het optimaliseren van het marketingproces toe. SAS® Marketing Optimization vervult die behoefte, omdat met deze oplossing de meest optimale propositie, op het juiste moment, aan de juiste doelgroep kan worden aangeboden. Dat is van Customer Intelligence naar Intelligent Customer Interaction. Doelgroep: Marketing Intelligence specialisten, marketing managers, marketing professionals

Briefing: Beyond BI - meer mensen krijgen beter toegang tot meer informatie Datum: 21 juni (13.30 - 17:00 uur)
Locatie: SAS, Flevolaan 69, Huizen
Onderwerp: Business Intelligence is een veelbesproken onderwerp. In deze bijeenkomst, worden de mogelijkheden van het SAS® Enterprise Intelligence Platform aan de hand van Gartner's 12-kenmerken toegelicht. Deelnemers leren hoe een centraal beheerde omgeving voor de laagste TCO (Total Cost of Ownership) zorgt. Eindgebruikers zijn in staat om eenvoudig zelf rapportages te maken op basis van ´één versie van de waarheid.´ Doelgroep: Marketing-, financiële- en logistieke professionals

Meer informatie over de SAS Intelligence Briefings is te vinden op www.sasintelligencebriefings.nl.

Over SAS
SAS is marktleider op het gebied van business intelligence-software en dienstverlening. Meer dan 43.000 organisaties gebruiken SAS´ software om hun prestaties te verbeteren door grote hoeveelheden gegevens inzichtelijk te maken om zo sneller accurate zakelijke beslissingen te nemen; winstgevender relaties te ontwikkelen met leveranciers en klanten; wet- en regelgeving na te leven; baanbrekend onderzoek te verrichten en betere producten te ontwikkelen. SAS biedt naast branchespecifieke ook generieke oplossingen en is toonaangevend in data-integratie, data-opslag en geavanceerde business intelligence toepassingen vanuit een enterprise intelligence platform.

SAS levert haar klanten al sinds 1976 The Power to Know. De onderneming groeit continu en is vanaf de oprichting winstgevend. Jaarlijks investeert SAS 26 procent van de omzet in Research & Development; meer dan het dubbele van wat concurrenten investeren. Wereldwijd werken ruim 10.000 medewerkers bij SAS, van wie 3.400 in Europa. SAS is sinds 1986 actief in Nederland. Het Nederlandse kantoor is gevestigd in Huizen op landgoed 'Oud-Bussem', waar ruim 100 medewerkers werken. Meer informatie is te vinden op www.sas.com/nl.

Meer informatie voor de pers:
SAS Institute B.V.
Susan Roos
t: (035) 699 68 47
e: susan.roos@snl.sas.com

PublieksWerk B.V.
Marije Verdouw
t: (020) 486 21 39
e: sas@publiekswerk.nl