Ingezonden persbericht


EA en h&m geven de aftrap voor de sims(tm) 2 h&m fashion runway showcase

Fans kunnen zelf creaties maken, geÏnspireerd door de sims(tm) en h&m

Schiphol-Rijk - 6 juni 2007 - Electronic Arts Inc. (NASDAQ: ERTS), wereldwijd marktleider op het gebied van interactieve entertainment en H&M®, de internationale modeketen, hebben vandaag een innovatieve samenwerkingsovereenkomst bekendgemaakt. Als fan van De Sims(TM), ontwerper of als modeliefhebber kun je mee doen aan De Sims(TM) 2 H&M Fashion Runway Showcase en de nieuwe zomercollectie met De Sims 2 H&M Fashion - Accessoires ontdekken. Creëer je eigen ontwerpen in het populairste PC-spel ooit: De Sims™ 2.

De Sims(TM) 2 H&M Fashion Runway brengt de virtuele wereld uit het PC-spel De Sims(TM) 2 en de modewereld van H&M samen. Modeliefhebbers en fans van de Sims kunnen nu hun creativiteit en gevoel voor mode aan de rest van de wereld laten zien. Met behulp van het PC-spel De Sims(TM) 2 kunnen spelers hun eigen ontwerpen maken en zelfs tonen op een virtuele catwalk via www.TheSims2FashionRunway.com of www.hm.com/sims. Iedereen kan meedoen: maak je eigen creaties, stem op je favoriete ontwerpen en wie weet sta jij straks in de Grote Finale.

Heb je er ooit van gedroomd een modeontwerper te worden? Nu is je kans! Een groot aantal creaties zal worden beoordeeld door een ontwerper van H&M. Misschien komt jouw ontwerp uiteindelijk wel in een H&M-winkel te hangen.

Shop voor jezelf en voor je Sims met het uitbreidingspakket De Sims(TM) 2 H&M Fashion - Accessoires. In dit nieuwste Accessoires-pakket voor De Sims(TM) 2 kunnen je Sims kiezen uit eigentijdse modecreaties, gebaseerd op echte H&M-ontwerpen. Ook kun je de gloednieuwe winkelvoorwerpen gebruiken om een eigen H&M-winkel te ontwerpen en te bouwen.

"We zijn erg blij dat H&M de eerste keten is die op zo'n manier in de wereld van De Sims(TM) terechtkomt. Voor ons is het een leuke manier om onze klanten te ontmoeten en delen van onze zomercollectie te laten zien", aldus marketingdirecteur Jörgen Andersson van H&M. "Spelers van De Sims(TM) staan bekend om hun creativiteit, zelfexpressie en intelligentie. We zijn dan ook erg benieuwd naar hun creaties.”

"Door de samenwerking tussen een modebedrijf en een spel dat bekend staat om zijn door gebruikers gecreëerde content, kunnen mensen hun persoonlijkheid en creativiteit uiten. We kunnen ons geen betere combinatie voorstellen. Mode stimuleert creativiteit op dezelfde manier als videogames dat doen," aldus vice-president wereldwijde merkontwikkeling Steve Seabolt. "Twee vertrouwde merken die hetzelfde publiek trekken, zorgen samen voor nieuwe spelcontent. Van jurken voor op de rode loper tot creaties die je in Parijs ziet, wij zijn heel nieuwsgierig naar wat de spelers van De Sims(TM) allemaal zullen bedenken!”

Bezoek www.TheSims2FashionRunway.com voor de voorwaarden en meer informatie over deelname aan deze originele en creatieve spelervaring.

De Sims(TM) 2 H&M Fashion Runway Showcase begint met het insturen en de beoordeling van creaties. De deelnemers moeten komende zomer outfits met zes verschillende modethema's ontwerpen. De eerste drie thema's zijn: 'Party Time', 'Skate Park' en 'Street Wear'. De drie overige thema's worden later bekendgemaakt.

Voor elk thema kiezen EA en H&M de 12 beste ontwerpen. Deze creaties worden vervolgens de hele zomer lang geshowd op een virtuele catwalk. Vanaf half juli kun je op je favoriete ontwerp in De Sims(TM) 2 Fashion Runway Showcase stemmen via www.TheSims2FashionRunway.com of www.hm.com/sims

De 12 ontwerpen die de meeste stemmen krijgen van de spelers van De Sims(TM) 2, de H&M-fans en de modeliefhebbers belanden in de Grote finale van De Sims(TM) 2 Fashion Runway Showcase.

In de tussentijd kunnen spelers van De Sims(TM) 2 de zomercollectie van H&M bewonderen in De Sims(TM) 2 H&M Fashion - Accessoires* dat op 1 juni is verschenen.

###

Beeldmateriaal is aan te vragen via eline@pridepr.nl

Productspecificaties
Uitgever: Electronic Arts
Ontwikkelaar: Electronic Arts Redwood Shores Release: 7 juni 2007

· PC

· Categorie: simulatie/strategie
PEGI-classificatie: 12+


* Je hebt De Sims(TM) 2, de special dvd-editie van De Sims(TM) 2, De Sims(TM) 2 Kerstpakket of De Sims(TM) 2 Deluxe voor PC nodig om te spelen.

Over De Sims(TM)
In februari 2007 vierde The Sims(TM)-franchise haar zevende verjaardag. Vanaf het moment dat het eerste spel in de winkels lag in februari 2000, stormde deze naar de top van de verkooplijsten en werd binnen de kortste keren over de hele wereld populair en zelfs een cultureel fenomeen. The Sims(TM) voor PC en de uitbreidingspakketten waren de bestverkochte titels van 2000, 2001, 2002 en 2003. The Sims(TM) is vertaald in 17 talen en heeft zeven succesvolle uitbreidingspakketten: The Sims(TM): Het Rijke Leven, The Sims(TM) Party, The Sims(TM) Hot Date, The Sims(TM) Op Vakantie, The Sims(TM) Beestenboel, The Sims(TM) Superstar en The Sims(TM) Abracadabra. De Sims 2 lag in september 2004 in de winkels. Hiervan werden meer dan 5 miljoen exemplaren verkocht, waarmee het de bestverkochte PC-game van 2004 werd. De Sims(TM) 2 Studentenleven verscheen in maart 2005, De Sims(TM) 2 Nachtleven in september 2005, De Sims(TM) 2 Gaan het Maken in februari 2006, de De Sims(TM) 2 Huisdieren in oktober 2006 en De Sims(TM) 2 Seizoenen in februari 2007. Op dit moment bedragen de gecombineerde verkoopcijfers voor de franchise ruim 85 miljoen exemplaren. Bezoek voor meer informatie over De Sims 2 en de verschillende franchise-titels www.desims2.nl

Over Electronic Arts

Het hoofdkantoor van Electronic Arts (EA) bevindt zich in Redwood City, Californië. EA is wereldleider op het gebied van interactieve entertainmentsoftware. Het bedrijf werd opgericht in 1982 en ontwikkelt, distribueert en geeft wereldwijd software uit voor videogamesystemen, personal computers, mobiele telefoons en internet. Electronic Arts brengt zijn producten onder vier merknamen op de markt: EA SPORTS(TM), EA(TM), EA SPORTS BIG(TM) en POGO(TM). In het fiscale jaar 2006 boekte EA een omzet van 2,95 miljard dollar en bracht het 27 titels uit waarvan meer dan een miljoen exemplaren werden verkocht. EA's homepage en online gamesite vind je op www.electronicarts.nl. Meer informatie over de producten van EA en volledige teksten van persberichten vind je op http://info.ea.com.

Over H&M
H & M Hennes & Mauritz AB (H&M) werd in 1947 opgericht in Zweden. Het bedrijf heeft zich tot doel gesteld mode en kwaliteit aan te bieden tegen een betaalbare prijs. H&M staat genoteerd aan de beurs van Stockholm. Op dit moment zijn er ongeveer 1.400 H&M-winkels in 28 landen. H&M heeft meer dan 60.000 werknemers en boekte in 2006 een omzet van 8,5 miljard euro. H&M biedt een brede productlijn aan, verdeeld in verschillende concepten voor vrouwen, mannen, tieners, kinderen en cosmetica. De kledingcollecties van het bedrijf worden samengesteld door eigen ontwerpers, patroontekenaars en inkopers. Bezoek voor meer informatie www.hm.com.

EA, EA SPORTS, EA SPORTS BIG, POGO en De Sims zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van Electronic Arts Inc. in de Verenigde Staten en/of andere landen. H&M (woordmerk) ® is een handelsmerk van H & M Hennes & Mauritz AB. Alle overige handelsmerken zijn het eigendom van de betreffende eigenaren.

Perscontact:

Robbert Minderhoud & Eline Bol
Pride PR voor Electronic Arts
+31 71 568 00 28
robbert@pridepr.nl / eline@pridepr.nl