Ingezonden persbericht


VINEXPO 2007: TOPEVENEMENT VOOR UITWISSELINGEN

Persbericht, januari 2007

Van 17 tot en met 21 juni 2007 vindt de 14e editie plaats van de VINEXPO, de grootste internationale vakbeurs voor wijn en gedistilleerd, in Bordeaux. VINEXPO 2007 is nu al compleet met meer dan 40.000 m standoppervlakte. Alle grote internationale wijnregio's worden vertegenwoordigd in de vorm van individuele stands of middels landenpaviljoens (Italië, Spanje, U.S.A., Chili, Argentinië, ...). Elke beurseditie verschijnen er nieuwe deelnemende landen, zoals dit jaar bijvoorbeeld Slowakije.

studies gerealiseerd door Vinexpo

Vinexpo en het Britse bureau IWSR hebben een onderzoek gerealiseerd over Wereldwijde Conjunctuur van de sector wijn en gedistilleerd en de perspectieven tot 2010. Welke mogelijkheden bestaan er voor wijnen in Nederland? Deze studie wordt in Amsterdam gepresenteerd op 20 februari 2007 aanstaande. Voor meer informatie over deze bijeenkomst: tel: 020-4620020, info@promosalons.nl

Een tweede studie van Vinexpo « de 20-25 jarigen; wijn en gedistilleerd » gaat over de nieuwe aanpak door jongeren in deze leeftijdscategorie van een traditioneel product. Dit onderzoek wordt gerealiseerd in diverse landen (Frankrijk, U.S.A. Japan, België en Engeland) door het bedrijf BVA. De resultaten van dit onderzoek worden gepresenteerd vanaf maart aanstaande.

nieuwe beursruimtes op de Vinexpo

« Club du Lac » is een nieuwe ruimte voor de allergrootste merken. In totaal 16 exposanten geven hier acte de présence, waaronder een aantal grote namen: Baron Philippe de Rothschild (Frankrijk), Concha Y Toro (Chili), Constellation (USA), Taittinger (Frankrijk), .... en ontvangen hun klanten in airconditioned paviljoens met privé-tuinen en terrassen aan het meer.

De « Restaurants des Jardins » bevinden zich tijdens deze beurseditie in een landelijke omgeving, waar ook de Brasseries du Jardin zich bevinden.

De nieuwe ruimte Marketers is bestemd voor alle producten en diensten met betrekking tot de marketing van wijnen en gedistilleerd. Tijdens de voorgaande editie van VINEXPO in 2005, beperkte deze vrije ruimte zich tot tableware en wijngerelateerde objecten. De eerste exposanten die zich hebben ingeschreven voor de Marketers-ruimte van de VINEXPO 2007, zijn bedrijven gespecialiseerd in drukwerk, verpakkingen en meubels.

Deze afdeling biedt een aanvullend aanbod aan de beursbezoekers (wijnhuizen, sommeliers, horecaondernemers, afdelingsmanagers, groothandels, importeurs,...) en eveneens voor verkoop- en marketingmanagers van de aanwezige exposanten.

Daarnaast biedt de Marketers-ruimte een conferentieprogramma gedurende de 5 beursdagen, over specifieke onderwerpen zoals : verkoop van wijn en gedistilleerd in horecagelegenheden, de verkoop bij wijnhuizen en de verkoop in supermarkten.

conférenties en proeverijen

Tenslotte biedt de Vinexpo dagelijks conferenties en proeverijen. Het programma is binnenkort te vinden op de website van de beurs http://www.vinexpo.com/.

internet: www.vinexpo.com

Meer informatie over de VINEXPO 2007 is te vinden op de site http://www.vinexpo.com/. Hier kunnen geïnteresseerden terecht voor onder andere de aanvraag van een toegangsbadges (vanaf maart a.s.), de actuele exposantenlijst en een overzicht van de verschillende evenementen tijdens de beurs.

nederlandse vertegenwoordiging

In Nederland wordt de VINEXPO vertegenwoordigd door Promosalons Nederland

(( 020-4620020, 2 020-4638702, * vinexpo@promosalons.nl). Hier kunnen bedrijven terecht voor al hun vragen met betrekking tot de beurs.