Ingezonden persbericht


Seminar Tasting the Limits:P Overschrijden innovatieve reclames de grenzen van de goede smaak?

Getty Images leidt tijdens het seminar Tasting the Limits een paneldiscussie op het scherpst van de snede met creatieve en grensoverschrijdende professionals

Amsterdam, 11 juni 2007 - Tijdens het 54e Cannes Lions International Advertising Festival, dat van 17 - 23 juni 2007 plaatsvindt in de Franse badplaats Cannes, organiseert Getty Images het seminar 'Tasting the Limits'. Dit seminar vindt plaats op woensdag 20 juni om 17.00 uur in het Debussy Auditorium, Palais Des Festivals. Reclamemakers bewegen zich vaak op of net naast de grens van wat in reclame nog toelaatbaar is. Dit werpt de vraag op welke ideeën nog aanvaardbaar zijn en welke niet meer.

Tijdens Tasting the Limits zal een exclusief panel van toonaangevende internationale specialisten en tot risico bereide professionals op zoek gaan naar de grenzen van reclame. Ze zullen met elkaar in discussie gaan en daarbij tevens een kijkje geven achter de schermen van de harde reclamewereld. Daarnaast gaan ze in op de vraag waarom juist van grote reclamebureaus wordt verwacht dat ze niet alleen op zoek gaan naar de grenzen, maar deze zelfs overschrijden. Er zal worden gediscussieerd aan de hand van onder andere de volgende vragen: Wat is aanvaardbare reclame en wat wordt binnen de branche als niet-aanvaardbaar beschouwd? Dwingt de concurrentie binnen de branche reclamemakers tot het ontwikkelen van controversiële reclame om zo op te vallen? Is er bij het grote publiek een soort verzadiging opgetreden voor schokkerende reclame?

De paneldiscussie staat onder leiding van Lewis Blackwell, SVP, creatief directeur bij Getty Images. "Dit is een branche waarin nieuwe media en grote campagnes voortdurend trachten de regels te herdefiniëren. Er is zelden zo'n goed moment geweest om op zoek te gaan naar de grenzen van reclame en over de creatieve schutting heen te kijken als nu. Het door Getty Images georganiseerde seminar Tasting the Limits zal zich diepgaand bezighouden met de vraag wat de consument wil, wat hem inspireert, informeert en irriteert... en hoe ver reclamemakers kunnen en moeten gaan om hun doelgroep te prikkelen," aldus Blackwell. Tasting the Limits wordt kracht bijgezet door een openluchtexpositie van grensoverschrijdende foto's. Deze zijn gedurende het festival te bekijken voor de poorten van het Palais des Festivals.

10e Young Creatives Competition

Getty Images organiseert niet alleen Tasting the Limits, maar sponsort daarnaast voor het 10e achtereenvolgende jaar de Young Creatives Competition. 's Werelds beste jonge en creatieve talent krijgt de opdracht om in teams, al strijdend tegen een deadline, een reclamecampagne in drukvorm te ontwerpen. Daarbij kunnen ze gebruik maken van beeldmateriaal dat afkomstig is uit de uitgebreide collectie beeld- en archiefmateriaal van Getty Images.

Voor de printcompetitie zullen dertig teams van elk twee leden, die afkomstig zijn uit de hele wereld, aan de hand van een briefing aan de slag gaan. Ze hebben 24 uur de tijd om een advertentie in drukvorm te ontwerpen. Voor de internetcompetitie zullen 35 teams van elk 2 leden op basis van dezelfde briefing een banner ontwerpen. De briefing wordt bekend gemaakt in de nacht voordat de competitie van start gaan. De teams werken onder enorme druk in een race tegen de klok. De "klant" is meestal een bekende liefdadigheidsinstelling, waarvan de naam bij het begin van de competitie bekend wordt gemaakt. Meer informatie over de Young Creatives Competition vindt u op: www.canneslions.com/youngcreatives

Getty Images en MassiveMusic organiseren concert op woensdag 20 juni Getty Images kondigt niet zonder enige trots aan dat het voor het tweede achtereenvolgende jaar samen met MassiveMusic als gastheer zal optreden tijdens de opwindendste en beroemdste party van het Cannes Lions Festival. Op woensdagavond 20 juni zullen vanaf 21.00 uur (tot 02.00uur) meer dan 1.500 bezoekers uit de hele wereld op Noga Beach uit hun dak gaan tijdens de MassiveMusic/Getty Images Party. Volgens Hans Brouwer, president-directeur van MassiveMusic, staat "MassiveMusic bekend om het meest waanzinnige en populairste feest tijdens het Cannes Lions Festival. We zijn erg blij dat Getty Images dit jaar van de partij is om van deze elfde editie de beste party tot dusverre te maken!"

Meer informatie over de aanwezigheid van Getty Images in Cannes dit jaar vindt u op www.gettyimages.com/cannes.

-Einde-