Ingezonden persbericht



---



Laren, 21 juni 2007

RUIM 1,8 MILJOEN KIJKERS VOOR JONG ORANJE OP TIEN

Gisterenavond zagen op Tien gemiddeld maar liefst 1.854.000 kijkers (6+, SKO) Jong Oranje de finale van het EK onder 21 bereiken. Na een spannende wedstrijd tegen Engeland moesten strafschoppen uiteindelijk de beslissing brengen. Bijna 3.000.000 mensen (6+, SKO) zagen Gianni Zuiverloon uiteindelijk de beslissende elf meter trap nemen.

Ook de andere halve finale tussen Servië en België werd goed bekeken. Gemiddeld zagen 1.177.000 (6+, SKO) mensen de Belgen in het zicht van de finale stranden. Tien sloot de avond onbetwist af als marktleider met een marktaandeel van 28,5% (20-49).

Aanstaande zaterdag 23 juni speelt Jong Oranje de finale tegen Servië. De uitzending op Tien begint om 20.00 uur en om 20.45 wordt er in Groningen afgetrapt.

Tien
Televisiezender Tien maakt deel uit van Talpa TV, onderdeel van Talpa Media Holding. Tien is in augustus 2005 begonnen met uitzenden, toen nog onder de naam Talpa. Tien is een moderne en vooruitstrevende zender met voornamelijk Nederlands product die zich onderscheidt met veel kwalitatief hoogwaardige amusementsprogramma's, dramaseries en topvoetbal. Dankzij tal van crossmediale activiteiten geeft Tien een extra dimensie aan televisie als medium.