Gemeente Tiel


Tiel onderzoekt klanttevredenheid Werk en Inkomen

Zijn de klanten van de afdeling Werk en Inkomen van de gemeente Tiel tevreden over de dienstverlening? Om deze vraag te kunnen beantwoorden heeft de afdeling Werk en Inkomen een klanttevredenheidsonderzoek uitgevoerd onder haar klanten uit de gemeenten Neerijnen, Neder-Betuwe, Tiel en West Maas en Waal.

Van de ruim 1600 klanten van de afdeling Werk en Inkomen hebben 553 klanten de vragenlijst ingevuld (34%). Het merendeel van de respondenten is tevreden met de dienstverlening. Er wordt op goede wijze hulp geboden, medewerkers komen hun afspraken na en er is gelegenheid voor klanten om hun eigen verhaal te doen.

De helft van de respondenten waardeert de (telefonische) bereikbaarheid als goed tot uitstekend, een kleine 20% is hier minder te spreken over. Op vragen over privacy in de wachtruimte van Beursplein Rivierenland geeft 36% van de respondenten aan deze goed tot uitstekend te vinden, 23% waardeert dit als matig/slecht. Het merendeel van de respondenten geeft aan tevreden te zijn over de voorlichting. Uit het onderzoek blijkt verder dat een tamelijk grote groep respondenten het invullen van formulieren als moeilijk ervaart.

Naar aanleiding van het onderzoek én vanuit een algemeen streven om voortdurend de dienstverlening te verbeteren zijn een aantal aandachtspunten geformuleerd. De afdeling Werk en Inkomen werkt de komende maanden aan de telefonische bereikbaarheid, de mogelijkheden om een afspraak te maken, de privacy in de wachtruimtes van Beursplein Rivierenland en het verbeteren van de gebruiksvriendelijkheid van formulieren.

Lees meer informatie over de afdeling Werk en Inkomen.

stuur naar een bekende stuur naar een bekende Laatst bijgewerkt: 21 juni 2007