Ingezonden persbericht


PERSBERICHT
=============================

Nieuwe online verkoopmethode van YabOffer.com slaat aan

Enschede, 26 juni 2007

De nieuwe online verkoopmethode van het Enschedese YabOffer.com slaat aan onder de Nederlandse consument. De website www.yaboffer.com is net twee weken in de lucht en nu al hebben duizenden mensen kennis gemaakt met de nieuwe online verkoopmethode. Door interactieve veilingen te houden met een dalende prijs biedt YabOffer.com een leuke en spannende manier van kopen via het internet aan. Daarnaast heeft YabOffer.com ook al meerdere keren de laagste prijs van Nederland kunnen aanbieden voor een product. Dat dit succes heeft blijkt uit de honderden veilingen die YabOffer.com al heeft kunnen houden.

Op maandag 11 juni opende de webwinkel van YabOffer.com voor het eerste de digitale deuren voor de Nederlandse consument. Al binnen enkele uren deden de eerste consumenten mee aan een veiling en werden de eerste producten verkocht voor hun persoonlijke prijs. Inmiddels heeft YabOffer.com een klantenbestand van duizenden mensen en hebben honderden mensen meegedaan aan een van de vele veilingen. En dat terwijl de website zich momenteel nog in de beta-fase bevind.

In tegenstelling tot andere veilingsites waar veilingen plaatsvinden per opbod worden op de website van YabOffer.com producten geveild via de Nederlandse Veilingmethode. Dit wil zeggen dat meerdere mensen gelijktijdig en real time een klok zien teruglopen van een 'hoge' naar een lagere prijs. De persoon die het eerste de klok stilzet kan het artikel kopen. Hierdoor bepaalt de consument zelf de prijs die hij/zij voor het artikel wil betalen. Het bekendste voorbeeld van deze verkoopmethode is de bloemenveiling van Aalsmeer. Het is voor het eerst dat deze methode, op deze schaal en met zo een grote mate van interactie, wordt toegepast op het internet.

Een van de oprichters van YabOffer.com, Marco Vossen, ziet twee oorzaken voor de toeloop van klanten. Aan de ene kant vinden mensen het leuk om eens te proberen hoe de veiling van YabOffer.com werkt. "We bieden een geheel nieuwe koopervaring aan de consument door een hoge interactie aan het online winkelen toe te voegen," alsdus Marco. Mensen zijn nieuwsgierig en proberen het een keer uit. Aan de andere kant streeft het bedrijf ernaar om A-merken aan te bieden tegen de beste prijs in de Nederlandse markt. Marco vertelt: "Het wordt pas interessant voor de consument als er echt voordeel te behalen valt. We blijven toch Nederlanders, ook al bied je iets nieuws aan. We zijn er al verschillende keren in geslaagd om simpelweg de goedkoopste te zijn." Om op de hoogte te worden gehouden van welke producten YabOffer.com in de veiling heeft kunnen mensen zich eenvoudig aanmelden voor de nieuwsbrief via www.yaboffer.com.

=============================
EINDE PERSBERICHT

(onderstaande informatie is

Ingezonden persbericht