Ingezonden persbericht


Persbericht

Amsterdam, 26 juni 2007

BT HELPT RODE KRUIS BIJ RAMPENBESTRIJDING

ICT-dienstverlener investeert 450.000 euro en zet eigen specialisten in

Referentie: DC07-349

BT kondigt een samenwerking aan met het Britse Rode Kruis om wereldwijd hulp te bieden na grote rampen. BT investeert de komende drie jaar 450.000 euro in onder meer satelliettelefoons, IT-apparatuur en navigatiesystemen voor voertuigen die bij rampenbestrijding worden gebruikt. Ook zet BT de expertise en ervaring van zijn medewerkers in. Het is de eerste wereldwijde communicatieleverancier die samenwerkt met het Britse Rode Kruis.

Beide organisaties willen mensen en gemeenschappen over de hele wereld helpen die zijn getroffen door natuurrampen, gewapende conflicten of andere sociale, politieke en economische gebeurtenissen. Dit is noodzakelijk nu het aantal wereldwijde rampen toeneemt en de vraag naar snelle informatievoorziening stijgt. Met BT's hulp kunnen de Emergeny Response Units (ERU's) van het Rode Kruis sneller en adequater reageren, binnen 24 of 48 uur ter plaatse zijn en binnen een uur communicatievoorzieningen opzetten.

Voor de eigen medewerkers zet BT samen met de IT- en telecommunicatieafdeling van het Rode Kruis vrijwilligersactiviteiten en een trainingsprogramma op. Ook worden BT's eigen 'Disaster Emergency Committee' en het 'BT Emergency Response and Civil Resilience Team' ingezet. Dit team stelde al eerder apparatuur voor satelliettelefonie en medewerkers beschikbaar in rampengebieden in Pakistan, Sri Lanka en Indonesië. De samenwerking met het Rode Kruis maakt het mogelijk om van elkaar te leren en technische kennis te delen, zodat een effectievere respons op rampen mogelijk wordt.

In 2006 bood het Britse Rode Kruis hulp bij 16 rampen, waaronder de aardbeving in Java, de hongersnood in Kenia, Ethiopië en Somalië, de overstromingen in Roemenië, Bulgarije en Servië, de modderstromen in de Filippijnen en de crisis in het Midden-Oosten.

Het gehele, Engelse persbericht vindt u op: http://www.btplc.com/News/Articles/Showarticle.cfm?ArticleID=62b2e2c9-8c5f-470d-a569-108901e11e47

# # #

OVER BT
BT is een van 's werelds grootste leveranciers van communicatieoplossingen en -diensten en is actief in meer dan 170 landen. De kernactiviteiten van BT omvatten de levering van IT- en netwerkdiensten, lokale, landelijke en internationale telecommunicatiediensten en hoogwaardige producten en diensten op het gebied van breedband en internet. BT is actief met vier divisies: BT Global Services, Openreach, BT Retail en BT Wholesale.

In het boekjaar 2006-'07 (einde 31 maart 2007) behaalde BT Group een omzet van 20.223 miljoen pond. De winst voor belastingen bedroeg 2.495 miljoen pond. British Telecommunications plc (BT) is de dochteronderneming van BT Group waarin vrijwel alle bedrijfsonderdelen en activa van BT Group plc zijn verzameld. BT Group plc kent een notering aan de effectenbeurzen van Londen en New York.

Bezoek voor meer informatie over BT: http://www.bt.com/aboutbt Beeldmateriaal van BT is te downloaden op: http://imagelibrary.btplc.com/

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

BT
Nina Breuning/Miranda Mens
Edelman
Tel.: 020 30 10 980
mailto:nina.breuning@edelman.com
mailto:miranda.mens@edelman.com
http://www.edelmanpr.nl

Voor meer informatie kunt u terecht op de website van BT: http://www.btglobalservices.com/nl Eerder verschenen persberichten vindt u op: http://www.btplc.com/News/Index.cfm