Ingezonden persbericht


Motricity kiest Highdeal voor partnerbetalingen

Combinatie van prijs- en tariefstelling van Highdeal en mobile content suite creëert topklasse platform voor levering en opbrengstverdeling

Parijs, Frankrijk, 26 juni 2007 - Highdeal, mondiaal marktleider in het aanbieden van oplossingen voor prijs- en tariefstelling, kondigt vandaag aan dat Motricity, de toonaangevende aanbieder van mobile content services en oplossingen, heeft gekozen voor Highdeal Transactive(TM) voor de verdeling van inkomsten en de verrekening van partnerbetalingen.

Motricity, dat 7 van de top 10 mobiele aanbieders in Noord-Amerika bedient, waaronder MTV, BET en CBS, zocht naar uitgebreidere mogelijkheden voor de inkomstenverdeling voor veeleisende, partijen die bestaan uit verschillende partners. Omdat 'on-deck' en 'off-deck' aanbiedingen steeds vaker gecombineerd worden, zijn meer oplossingen nodig voor partnerbetalingen om te kunnen voldoen aan de duizenden verschillende contractuele voorschriften en bepalingen.

Met het Pricing360 ontwerpprincipe levert Highdeal Transactive dezelfde prijs- en tariefstelling voor inkomstenverdeling als bij cliënt- en advertentiefacturering, zoals bijvoorbeeld voor de afgesproken berekeningen voor royalty- en licentietarieven die gebaseerd zijn op abonnementen en aankopen 'à la carte'.

Nu de content-markt volwassen wordt, zoeken retailers en licentiehouders naar op maat gesneden voorwaarden voor bijvoorbeeld 'commitment levels' en 'accelerators'. Transactive biedt de uitkomst voor deze veeleisende voorwaarden en zorgt voor een win-win situatie voor alle partijen en zorgt tegelijkertijd voor een real-time inzicht in de stroom aan gedeelde inkomsten.

"Highdeal heeft ons bewezen dat zij 's werelds meest robuuste systeem voor partnerbetalingen heeft," zegt Ryan Wuerch, voorzitter en CEO van Motricity. "In combinatie met onze prijswinnende serviceoplossing, profiteren zowel retailers als content-eigenaren van de zeer flexibele en lucratieve content-contracten."

"Motricity is een marktleider die beheerders en content-aanbieders helpt het volledige potentieel te benutten van de opbrengsten," zegt Camilla Dahlen, President van Highdeal Inc. "Wij zijn er trots op dat Highdeal is uitgekozen door zo'n vooruitstrevende aanbieder in de mobile content-markt."

About Motricity
Motricity is a leading provider of mobile content services and solutions that enable consumers to receive the right content at the right time, every time. Motricity's solutions create compelling end user experiences and deliver profitable mobile content offerings for partners such as MTV, BET, CBS, NBC, Turner, Cingular, Alltel, Sprint Nextel, Palm and others. Motricity's mobile content delivery platform, Fuel(TM), received the 2006 GSM Association Award for "Best Service Delivery Platform" and was also named "2005 Premium Mobile Content Platform of the Year" by Frost & Sullivan. Motricity's recent acquisition of GoldPocket Wireless extends Fuel's capabilities, adding messaging aggregation to more than 200 million mobile subscribers and marketing campaign management to our suite of solutions. Motricity is headquartered in Durham, N.C., and has offices in Los Angeles and Munich. For more information, visit www.motricity.com.

Over Highdeal
Highdeal is 's werelds grootste aanbieder van oplossingen voor prijs- en tariefstelling. Door het leveren van heldere prijs- en pakketflexibiliteit gecombineerd met real-time management van transacties, lost Highdeal het factureringsprobleem in de wereld van de multiservices op. De Yankee Group heeft Highdeal aangemerkt als de snelst groeiende facturerings- en tariefstellingsontwikkelaar, uitgaand van het aantal aangekondigde klanten. Met meer dan 170 implementaties in ruim 50 landen, vertrouwen aanbieders van breedband, mobiele en on-demand diensten op Highdeal. Bezoek voor meer informatie www.highdeal.com.

Perscontact
Jan Robijns
Open2Europe
+33 1 55 02 14 69
j.robijns@open2europe.com