Gemeente Heemskerk


dinsdag, 26 juni 2007

Heemskerk opent snelloket

HEEMSKERK - De gemeente Heemskerk wil graag de dienstverlening aan de burgers verbeteren. Daarom heeft de gemeente Heemskerk als proef een snelloket geopend voor het afhalen van rijbewijzen en reisdocumenten. Dit betekent dat mensen niet meer in de rij hoeven te staan bij de balie van Samenleving en zorg (het voormalige burgerzaken), maar bij het snelloket terecht kunnen voor het ophalen van deze documenten. Het nieuwe snelloket is ondergebracht in de centrale hal van het gemeentehuis. Na twee maanden wordt de proef geëvalueerd en wordt gekeken of het snelloket wordt voortgezet.

Het scherm van het klantgeleidingssysteem

Het scherm van het klantgeleidingssysteem

Rijbewijs en reisdocumenten aanvragen
Voor de aanvraag van de rijbewijzen en reisdocumenten moeten mensen nog wel naar de balie van Samenleving en zorg. Het ophalen kan vervolgens via het snelloket.

Als mensen het gemeentehuis binnenkomen, melden zij zich bij de receptie. De baliemedewerkster vraagt waarmee zij van dienst kan zijn. Afhankelijk van de dienst krijgt de bezoeker een nummertje van het klantgeleidingssysteem en verwijst de baliemedewerkster door naar de juiste wachtruimte of contactpersoon. In de wachtruimte van de balies die gebruikmaken van het klantgeleidingssysteem verschijnt het nummer van de volgende klant op het scherm.

---