Ingezonden persbericht


Persbericht

4 juli 2007

Zebra verbreedt marktfocus in verticale richting dankzij nieuwe PartnersFirst-partners

~ PartnersFirst channelprogramma levert sinds een jaar versterking in de breedte ~

Zebra Technologies, wereldwijd leverancier van on-demand printoplossingen, ziet een stijging in deelname aan haar PartnersFirst-programma buiten de traditionele Auto ID-markt, zoals bijvoorbeeld in IT. Dit vult de partnerbasis aan die de ruggengraat vormt van het Zebra-kanaal.

PartnersFirst is een jaar geleden geïntroduceerd om een onderscheid te maken tussen distributeurs, resellers die kopen via distributie en directe resellers. Het programma geeft de relatie weer die het bedrijf met de verschillende groepen heeft en geeft een hoge mate van ondersteuning aan elk van hen; ofwel rechtstreeks, of via Authorised Distributors. Op deze manier ondersteunt Zebra resellers die kopen door distributie op de juiste manier. Het schema kent nu ook een aantal andere soorten partners, waaronder Technology Partners en ISV's (Independent Software Vendors). Er zijn nu vijftig Technology Partners binnen EMEA. Zij verkopen verticale oplossingen die ontwikkeld zijn om Zebra's producten aan te vullen.

"De Auto ID-industrie heeft de afgelopen twaalf maanden enkele grote ontwikkelingen doorgemaakt. PartnersFirst is hier goed op ingesprongen door deze te verwerken in haar transparante structuur en duidelijke informatieverschaffing", aldus Lammert Dijkstra, managing director bij ICS Vertex. "Ons commitment richting Zebra wordt gewaardeerd in de vorm van de ondersteuning die we krijgen, waaronder ook training, marketinginformatie en technische kennis."

"De markt gebruikt de technologie van Zebra steeds frequenter voor het efficiënter maken van bedrijfsprocessen en niet alleen voor traditionele barcode-processen", zegt Mikel van Urk, regional sales manager Benelux bij Zebra. "Met name mobiele applicaties hebben mogelijkheden gecreëerd buiten de traditionele Auto ID-markt. Dit heeft nieuwe typen partners aangetrokken die aan ons programma willen deelnemen, waaronder IT-resellers."

Tijdens het tweede jaar van PartnersFirst is Zebra van plan het programma verder te ontwikkelen en te verfijnen, met speciale focus op training. "Ons kanaal is complex en 860 partners verspreid over Europa, het Midden-Oosten en Afrika betekent een aanzienlijk netwerk om te managen. We werken met verschillende partners om verschillende redenen en het is belangrijk de bijdrage te herkennen die door allen gemaakt wordt. We zullen PartnersFirst blijven uitbreiden door onze partners te waarderen op hun specifieke vaardigheden en ervaringen, in lijn met hun commitment aan Zebra", aldus Mikel van Urk.

(371 woorden)