FNV

visual


3-7-2007 Vakantiewerker kiest voor detailhandel
Vakantiewerkers kiezen dit jaar massaal voor de detailhandel. Opvallend is dat de horecabranche ten opzichte van vorig jaar flink in populariteit is gedaald.

Dat blijkt uit het jaarlijkse vakantiewerkonderzoek van FNV Jong uitgevoerd door bureau `Malmberg'. De resultaten zijn op 3 juli gepresenteerd tijdens de `Nationale Vakantiewerkdag' in strandpaviljoen `De Instuif' in Wijk aan Zee.

Uit het onderzoek blijkt dat jongeren zich steeds minder kunnen vinden in de onzekerheid van flexibel werk. Zij gaan hierin zelfs zo ver, dat ze bepaalde sectoren links laten liggen.

Dit is een mogelijke verklaring voor de daling van het aantal werknemers in de horecabranche, de flexbranche bij uitstek. De horeca kampt met een serieus imagoprobleem.

Half mei riep de FNV Horecabond op tot betere arbeidsvoorwaarden toen bleek dat de branche minstens 54.000 nieuwe werknemers nodig heeft.

Lees vakantiewerkonderzoek 2007

Right 2 unite