Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Utrecht, 29-6-2007

Salt magazine genomineerd voor MSN Klimaatstrijd

7-7-07 wordt een legendarische datum in de strijd tegen opwarming van de aarde. Op die die dag start Live Earth, 'de concerten voor een klimaat in crisis' die wereldwijd worden uitgezonden en die je online exclusief kunt volgen via liveearth.nl.msn.com. Gelijktijdig start de eerste MSN klimaatstrijd, een soort 'Green Idols-verkiezing' waarvoor vijf Nederlandse bedrijven en vijf organisaties zijn genomineerd. Salt magazine behoort als enige magazine tot de vijf genomineerde bedrijven waarop bezoekers van de website kunnen stemmen.

Naast actief en avontuurlijk zijn gezondheid en duurzaamheid belangrijke pijlers van Salt magazine, een gratis magazine (oplage 40.000) dat pas sinds begin vorig jaar op de markt is. Naast het leiden van een avontuurlijk leven, loopt dus ook de zorg om Moeder Aarde als een 'groene draad' door alle activiteiten van Salt heen. Een van de dingen is dat Salt zich in 2006 als eerste magazine in de Benelux aansloot bij 1% For the Planet, een internationale organisatie die zich inzet voor het milieu. Bovendien startte magazine een Give-Back Project, waarin momenteel de verkoop van 'message' t-shirts (zoals 'Love Your Mother' en 'Keep the Ocean Blue') gemaakt van biologisch katoen, centraal staat. Behalve dat je met het dragen van zo'n shirt een positieve boodschap uitdraagt, help je mee geld in te zamelen voor diverse milieuinitiatieven.

De winnaar van de MSN klimaatstrijd krijgt de kans om zijn/haar organisatie/initiatief gratis onder de aandacht te brengen van miljoenen MSN-ers. In de categorie 'bedrijven' kunnen bezoekers naast Salt stemmen op Essent, Gubba, Triodos en iMove. "Behalve trots zijn we natuurlijk heel erg blij met deze nominatie", vertelt Natasha Bloemhard, uitgever en hoofdredacteur van Salt. Alleen al het feit dat wij als enige magazine genomineerd zijn, maar ook nog eens tussen zulke grote bedrijven staan, vinden we helemaal te gek. We zijn nog relatief jong en het feit dat onze visie en aanpak nu ook op deze manier wordt opgepakt, is een enorme erkenning. Natuurlijk hopen we op de eerste prijs, de promotiekracht die je cadeau krijgt biedt ons veel mogelijkheden om ons merk verder te laten uitgroeien."

Het neerzetten van het magazine was de eerste stap in de cross media visie van Rebel Media Creators, de uitgeverij van Salt magazine. Deze herfst volgt de lancering van een 'community based' website.

Stemmen kan vanaf vandaag tot en met 7-7-07 op http://liveearth.nl.msn.com/green/articles/MSN%20Klimaatstrijd.aspx

Meer informatie: Natasha Bloemhard, natasha@getsalt.com, 030-2676071 of 06 - 2000 6677.

Getsalt.com

Einde persbericht


---- --