Cap Gemini Nederland



PERSBERICHT

Utrecht, 10 juli 2007

Capgemini beste aanbieder outsourcing van de laatste jaren volgens `Black Book of Outsourcing' Average Survey position 2004-2007

Dienstverlener beste in F&A Outsourcing en tweede in Top 50 van beste aanbieders

Capgemini is wereldwijd één van de beste aanbieders van outsourcingdiensten. Dit blijkt uit het onlangs gepubliceerde `Black Book of Outsourcing'. Het rapport toont aan dat Capgemini over de onderzoeksjaren 2004-2007 gemiddeld de hoogste score heeft gehaald van alle onderzochte aanbieders. In de survey van 2007 neemt Capgemini een tweede positie in en gaat aan de leiding in verschillende subcategorieën.

Het `Black Book of Outsourcing' ­ nu in het vierde jaar van verschijnen - is een onfhankelijke, jaarlijkse rangschikking van adviseurs en aanbieders op het gebied van outsourcing. Meer dan 21.000 gebruikers van outsourcing werkten mee aan de editie van 2007, waarin 4550 wereldwijde aanbieders van outsourcingdiensten werden geëvalueerd.

Onderdeel van de jaarlijkse survey is de Black Book Top 50, een ranglijst van de tien beste outsourcingorganisaties ter wereld. Over de laatste vier jaar heeft Capgemini gemiddeld de beste score van alle opgenomen aanbieders behaald.

"Op het vlak van klanttevredenheid scoort geen andere aanbieder zo consistent als Capgemini", aldus Doug Brown, president van de Brown-Wilson Group en co-auteur van het `Black Book of Outsourcing'. "Capgemini is met name sterk in BPO, ERP en Infrastructuur Management oplossingen. Dit komt niet alleen ten goede van hun klanten, maar verhoogt ook het respect onder de concurrentie."

"We zijn erg blij met de uitkomsten van het onderzoek en onze goede score in de Black Book Top 50", aldus Peter Croes, directeur Capgemini Outsourcing. "Het onderzoek bevestigt het niveau van onze dienstverlening en ons groeiende marktaandeel. In Nederland werken we naar alle tevredenheid voor klanten als Rijkswaterstaat en wereldwijd geldt hetzelfde voor bijvoorbeeld General Motors. Het is erg

PERSBERICHT

mooi dat we deze klanttevredenheid voor het vierde jaar op rij vertaald zien in het Black Book onderzoek."

Naast de tweede plek overall op de ranglijst van 2007 doet Capgemini het ook goed in een aantal belangrijke subcategorieën:


- Eerste plaats bij dienstverleners Transformational Outsourcing
- Eerste plaats bij dienstverleners Finance & Accounting
- Tweede plaats voor de continue verbetering van de survey-resultaten (2004-2007)
- Tweede plaats bij aanbieders van Information Technology Outsourcing.

Meer informatie: www.TheBlackBookOfOutsourcing.com en www.Brown-Wilson.com.

Over Capgemini
Capgemini levert aantoonbaar toegevoegde waarde aan de prestaties van zijn klanten in een groot aantal branches. Dit gebeurt met een compleet en innovatief aanbod van consulting-, technology- en outsourcingdiensten. Daarbij werkt de onderneming op een onderscheidende manier samen met haar klanten aan het behalen van snellere, betere en meer duurzame resultaten: de Collaborative Business Experience. Deze innovatieve samenwerking krijgt vorm door een sterk netwerk van technologiepartners, bewezen methoden en hulpmiddelen en een sterk op samenwerking gerichte mentaliteit in de dagelijkse praktijk. Hiermee helpt Capgemini organisaties om nieuwe groeistrategieën te ontwikkelen en de mogelijkheden van technologie optimaal te benutten. Capgemini heeft wereldwijd ongeveer 75.000 medewerkers in dienst. De organisatie realiseerde in 2006 een omzet van 7,7 miljard euro. Meer informatie is beschikbaar op www.nl.capgemini.com.

EINDE PERSBERICHT

PERSBERICHT