Eerste virtuele Univé Onderlinge opent in Second Life

11/07/2007 14:29



Univé Verzekeringen



PERSBERICHT

Alkmaar, 11 juli 2007

Eerste virtuele Univé Onderlinge opent in Second Life
Second Life totaalverzekering voor 200 Linden Dollar per half jaar

Op donderdag 12 juli a.s. om 19 uur opent Univé op spectaculaire wijze de deuren van haar nieuwe kantoor in Second Life. Univé, hoofdsponsor van Heerenveen geeft gratis Heerenveen shirts weg tijdens de opening. Verder organiseert de verzekeraar op haar trainingsveld in Second Life een penalty cup, waaraan Second Life bewoners deel kunnen nemen. Tijdens de opening vindt een Heerenveen fotowedstrijd plaats waarbij avatars een Abe Lenstra bal of een gratis Second Life totaalverzekering kunnen winnen.

Directeur van Univé Zorg Lidy Hartemink, uitgeroepen tot zakelijk vrouwelijk manager 2007, en directeur Univé Regio Plus Robert de Ruiter sluiten de openingsceremonie af met een speech, waarna het nieuwe kantoor in gebruik genomen wordt met een spetterende vuurwerkshow.

Nederlandse bewoners van Second Life kunnen zich daarna voortaan verzekeren bij Univé. De verzekeraar introduceert per vandaag een Second Life-totaalverzekering. Met deze verzekering kunnen Nederlandse bewoners van Second Life zich verzekeren voor zorg, tegen diefstal en schade.

De verzekering is af te sluiten in het nieuwe Univé kantoor in Second Life. De totaalverzekering kost de consument 200 Linden Dollar per half jaar, omgerekend Euro 0,57. Univé vergoedt na beoordeling tot maximaal 10.000 Linden Dollar per claim. Afgelopen maanden werden er in de populaire virtuele gemeenschap Second Life een aantal vormen van vernieling en vandalisme geconstateerd. Hans Koning, projectmanager Zorg bij Univé licht toe: "Univé wil vooral benadrukken hoe belangrijk het is om jezelf, je gezin, je gezondheid en je dierbare bezittingen adequaat te verzekeren. Als een groep mensen graag tijd doorbrengt in Second Life, is een innovatief maatpakket geen overbodige luxe. Omdat het om mensen gaat, maakt Univé geen onderscheid tussen de 'echte' of de virtuele wereld". Igor Beuker, oprichter van LaComunidad legt uit: "In het concept dat we voor Univé hebben ontwikkeld staat relevantie centraal. Of niche groepen nou verre exotische reizen willen maken of af willen dalen naar een virtuele wereld als Second Life, een moderne en innovatieve verzekeraar beweegt met haar tijd en klanten mee. Kernwaarden van Univé zijn geen winstoogmerk, vernieuwend en dichtbij. Daar hoort dus óók een Second Life verzekering bij". Meer informatie over de Univé Second Life totaalverzekering en over de opening van het nieuwe virtuele verzekeringskantoor zijn te vinden op: www.unive.nl/secondlife

Over Univé
Univé Verzekeringen is een coöperatieve verzekeraar en werkt zonder winstoogmerk. Univé biedt brand-, zorg-, schade- en levensverzekeringen tegen concurrerende premies. Univé is onderdeel van Univé-VGZ-IZA-Trias (UVIT). Samen behartigen zij de belangen van ruim 4,2 miljoen zorgverzekerden en 800.000 schadeverzekerden. Meer informatie over Univé vindt u op www.unive.nl.

Over LaComunidad
LaComunidad is het Amsterdamse bureau voor digital branding. Via interactieve communicatie en digitale entertainment concepten maakt LaComunidad merken relevanter, innovatiever en aantrekkelijker. Kortom, LaComunidad activeert en revitaliseert merken in het digitale tijdperk. LaComunidad werkt voor o.a. Univé, BCC, Gouden Gids, Colgate-Palmolive en Simyo.be. Meer informatie en cases zijn te vinden op www.lacomunidad.nl.

Een foto van dit onderwerp is (rechtenvrij) beschikbaar op ANP Fotonet (www.anp-photo.nl) en zichtbaar op www.perssupport.nl.





http://www.unive.nl/secondlife


Noot voor de redactie:

Voor de redactie,